۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84509984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: پیوست فرهنگی در همه حوزه‌ها مدنظر باشد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مطابق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، همه حوزه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد که در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: برگزاری نشست‌های منظم شورای فرهنگ عمومی استان با بهره‌بری بالا هدف قرار گیرد و مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاربردی و قابل اجرا باشد.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری «فرهنگ حاشیه اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ است.» از این رو همه حوزه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ارتقا سطح فرهنگی جامعه گفت: متولی و مسئول ساماندهی رسانه‌ها تعیین شود.

مطیعی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مکان‌های مختلف مانند بازارها و  به ‌ویژه برای فروشندگان تلاش شود زیرا بی توجهی به آن تبدیل به معضل فرهنگی بزرگی خواهد شد.

وی افزود: کشورهای غربی فرهنگ خود را مبنای کار قرار داده‌اند و تا عمق خانه‌های مردم ایران نفوذ کرده‌اند. ما نیز باید با مبنا قرار دادن فرهنگ اسلام و قرآن با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم و فرهنگ عمومی مردم را مطابق با قرآن ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اگر فرهنگ ارتقا یابد، سایر مشکلات جامعه مانند اقتصاد و معیشت نیز برطرف می‌شود.

این نشست اولین نشست شورای فرهنگ عمومی پس از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بود که راهبردهای جدید این شورا تبیین و بر اجرایی شدن مصوبات آن تاکید شد.

گزارش تصویری مرتبط این نشست را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha