خواندن کتاب نوید شهید به قصد نفس کشیدن در هوای دل انگیز باغ شهادت

تهران - ایرنا - نویسنده کتاب شهید نوید داستان شهید مدافع حرم نوید صفری گفت:‌ اگر قصد نفس کشیدن در هوای دل‌انگیز این باغ را دارند تا خودشان را به مهمانی با شکوه معارفه این شهید والامقام دعوت کنند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا ،‌ کتاب «شهید نوید» به قلم «مرضیه اعتمادی» که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده ،‌ روایت قصه زندگی سرشار از خیر و برکت شهید مدافع حرم آل‌الله «نوید صفری» است که شانزده تیر سال ۱۳۶۵ در محله تهران‌پارس تهران متولد می‌شود و درنهایت در شهر بوکمال سوریه به شهادت می رسد .

کتاب «شهید نوید»  در سه فصل و ۱۳ روایت برای مخاطبان، زندگی شهید مدافع حرم «نوید صفری» را تعریف می‌کند. در فصل پایانی کتاب تصاویری از مقاطع مختلف زندگی این شهید والامقام از جمله کودکی، نوجوانی، ازدواج، حضور در کفشداری حرم حضرت رقیه (س)، در کنار قبور شهیدان «احمدعلی نیری» در بهشت زهرا (س) تهران و «سعیدعلیزاده» در دامغان، سوریه، لباس نظامی که شهید برای فرزندش خریده بود، شهید درحرم امام رضا (ع)، تشییع و دست‌نوشته‌ها به چاپ رسیده است.

پدر، مادر، خواهر، دوست و همسر شهید مدافع حرم آل‌الله «نوید صفری» در این کتاب او را روایت کرده‌اند تا این جوان هم عصر روزگارمان را بشناسیم. این کتاب اینگونه تهیه شده است فصل اول «همراه» به روایت پدر و دوست، فصل دوم «هم‌نفس» به روایت مادر و خواهر، فصل سوم «هم‌قدم» به روایت همسر.

نویسنده در ابتدای این کتاب بیان می‌کند که کلید یکی از باغ‌های بهشت را گذاشته بودند کف دستم و زیر گوشم گفته بودند چند ماهی پیشت بمونه. چه کار باید می‌کردم جز اینکه هر روز با احترام کلید را بردارم و در باغ را با سلام و صلوات باز کنم و چند ساعتی زیر سایه خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید نوید بنشینم و و روایت‌هایی که شنیده و دست‌نوشته‌هایی که خوانده بودم را برای آدم‌هایی که دور تا دورم نشسته بودند با دلهره تعریف کنم.

 اعتمادی این کتاب را حاصل همان اقامت چند ماهه در بهشت عنوان می‌کندو می گوید: کلید آن باغ را هنوز تحویل نداده‌ام و به مخاطبان توصیه می‌کنم که اگر قصد نفس کشیدن در هوای دل‌انگیز این باغ را دارند تا خودشان را به مهمانی با شکوه معارفه این شهید والامقام دعوت کنند لابه‌لای صفحات این کتاب می‌توانند آن را پیدا کنند. 

خواندن کتاب نوید شهید به قصد نفس کشیدن در هوای دل انگیز باغ شهادت

آقا نوید از نسل سوم از فرزندان حضرت روح الله (ره)

آقا نوید از نسل سوم از فرزندان حضرت روح الله (ره) بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب راهی سفر عشق سوریه شدند و به مقام شهادت نائل شدند . وی متاهل و تازه داماد بودند و خطبه عقد شهید نوید صفری توسط رهبر معظم انقلاب (به صورت تلفنی) خوانده شد. از صفات بارز اخلاقی شهید احترام بسیار زیاد به پدر و مادر ، مودب و با حیا ، بسیار دلسوز ، اهل فکر و صبور ، شوخ طبع، بسیار کار راه انداز و توانمند بودند .

شهید نوید صفری که برای انجام ماموریت سه ماهه به سوریه اعزام شده بودند پس از پایان ماموریت به درخواست خود شهید و با اجازه فرماندهان به دیرالزور البوکمال اعزام شدند . او طی نبرد با تروریست های داعش در شهر البوکمال زخمی و به اسارت تروریست ها در آمد . مدتی خبری از وی نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر البوکمال از لوث تروریست های تکفیری در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۶ پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سالار و سرور شهیدان ، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است . شهید نوید صفری علایق خاصی به شهید محمد حسن (رسول) خلیلی ، شهید سعید علیزاده و شهید علی خلیلی داشت .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha