۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84535535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین جای مدارس نمازخانه شود

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید بهترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص داد و اقامه نماز را در میان دانش‌آموزان نهادینه کرد.

به گزارش،ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی  عصر سه شنبه در پیش اجلاسیه استانی نماز و آیین تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز استان اظهار داشت: اقامه نماز فقط خواندن آن نیست بلکه تاثیر گذاری و فراگیری آن بوده و باید تلاش شود این مهم در مدارس و میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی یکی از دغدغه های اصلی خود را نبود فضا و مکان مناسب برای اقامه نماز اول وقت دانست و گفت: باید بهترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص داده و به دانش‌آموزان یاد دهیم همواره به خواندن نماز اول وقت توجه داشته و این مهم را در میان خانواده‌ها و دوستانشان هم ترویج دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر فعال‌سازی ستاد اقامه تاکید کرد و از همه مسوولان آموزش و پرورش خواست در فکر اقامه نماز و همچنین برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس باشند.

وی خطاب به مدیران، معلمان و مربیان آموزشی گفت: بهترین افراد در این راه شما هستید و وقتی که خود شما نمازخوان، ترویج کننده و سامان‌دهنده باشید می‌توانید دانش آموزان را به امر اقامه نماز تشویق کنید.

۲۰هزار روحانی امام جماعت مدارس کشور هستند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این هم در این همایش برگزاری فرآیند جشن تکلیف را یکی از فعالیت‌های مهم در مدارس اعلام کرد و اظهار داشت: در این فرایند دانش‌آموزان پایه سوم دختر و پایه هشتم پسر از ابتدای سال تحصیلی این فرایند آموزشی را آغاز می کنند و در پایان سال تحصیلی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن می‌گیرند.

بهترین جای مدارس نمازخانه شود

میکائیل باقری برگزاری نماز جماعت اول وقت را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار و محوری حوزه قرآن، عترت و نماز اعلام کرد و افزود: 20 هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس سراسر کشور امامت جماعت دانش‌آموزان را در نمازهای ظهر برعهده داشتند و 45 هزار معلم این نیز نقش را ایفا می‌کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: به واسطه همراهی و همدلی دستگاه‌های مختلف در استان کردستان، این استان در همدلی و همراهی زبانزد است و همه مسوولین نسبت به نماز اهتمام ویژه ای دارند.

وی همچنین پیش اجلاسیه و اجلاسیه نماز دانش‌آموزی را یکی از اقدامات موثری دانست که اثرات ماندگار آن سالیان سال ماندگار خواهد بود و ابراز امیدواری که برنامه های قرآنی در حوزه کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.

باقری خطاب به مسوولان و مدیران دستگاههای اجرایی گفت: شما به عنوان خادمان نماز، قرآن و عترت افتخار بزرگی نصیب‌تان شده است و باید تلاش کنید در این حوزه دین خود را ادا کنید. 

در این همایش از دستگاه‌های برتر در امر اقامه نماز در طول سال گذشته   همچنین دانش،آموزان و معلمانی که در امر قرآن، عترت و نماز فعالیت بیشتری داشته‌اند تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha