۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84536115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز پیام نور استان‌های مرزی ازظرفیت جذب دانشجویان خارجی استفاده کنند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور از روسای مراکز استان‌های مرزنشین خواست از ظرفیت و پتانسیل جذب دانشجویان خارجی و دانشجویان ایرانی مقیم خارج استفاده کنند و با ترجمه دروس دانشگاه گامی مثبت در جهت درآمدزایی بیشتر بردارند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده در نشست هم اندیشی روسای منطقه هفت و هشت که به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، افزود: شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور در حال حاضر ترکیبی است و خدمات آموزشی به صورت الکترونیکی و نیمه حضوری ارائه می شود، اما با توجه به اینکه در حال حاضر ماموریت بسیاری از دانشگاه های حضوری نیز تغییر کرده و آنها خدمات آموزشی خود را در قالب الکترونیکی نیز ارائه می دهند، باید به دنبال تبیین ماموریت دوسویه برای دانشگاه پیام نور باشیم.

وی افزود: این دانشگاه می تواند برای دانشجویانی که متقاضی شیوه آموزشی حضوری هستند، خدمات حضوری و دانشجویانی که متقاضی شیوه الکترونیکی هستند، خدمات الکترونیکی ارائه دهد.

تقی زاده با اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و اقبال عمومی داوطلبان جویای تحصیل به انتخاب این دانشگاه، اظهار داشت: حضور تعداد بسیاری از دانشجویان از اقصی نقاط کشور در دانشگاه پیام نور باعث افتخار این دانشگاه و مسئولیتی سنگین و خطیر است. دانشگاه باید با تدوین برنامه استراتژیک و تعیین درست ماموریت ها، پاسخگوی مناسب این اعتماد عمومی باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور می تواند با راه اندای رشته های میان رشته ای و متناسب با بافت هر منطقه، پاسخگوی نیاز دانشجویان و همچنین بازار کار باشد و روسای مناطق دانشگاه پیام نور باید نسبت به شناسایی این رشته ها اقدام و پیشنهادهای خود را در این خصوص به معاونت آموزشی اعلام کنند.

رییس دانشگاه پیام نور بار دیگر با معتبر دانستن مدرک دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور استاندارد و کیفی است و این موضوع از پذیرش دانش آموختگان این دانشگاه در کنکورهای سراسری مقاطع تحصیلات تکمیلی کاملا مشهود و قابل استناد است.

 تقی زاده همچنین درباره ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه این دانشگاه اظهار داشت: در شرایطی که کل کشور با چالش های اقتصادی روبه روست، دانشگاه پیام نور که بخشی از هزینه های خود را از محل شهریه دانشجویان و درآمدهای اختصاصی تامین می کند، دستخوش این چالش شده است. این وضعیت قطعا پایدار نخواهد بود و با توجه به ظرفیت هایی که دانشگاه در حوزه بین الملل ،انتشارات، دوره های آموزش های آزاد و تفاهم نامه های همکاری مشترک با دیگر ارگان ها دارد، می تواند با جذب دانشجوی خارجی و تدوین محتوای مناسب درآمدهای اختصاصی خود را افزایش دهد.

رییس دانشگاه پیام نور از تشکیل هسته های مشورتی در بخش های مختلف دانشگاه و همچنین استان ها خبر داد و اظهار داشت: مدیریت دانشگاه از تمامی پیشنهادهای زیرمجموعه خود به دلیل اینکه در بطن کار بوده و چالش های موجود را درک کرده اند، برای پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه استقبال می کند.

تقی زاده تاکید کرد: رسالت این دانشگاه فقط به یک بعد خلاصه نمی شود و شامل چند بعد است، ارائه خدمات آموزشی کیفی، گسترش دیپلماسی علمی، تقویت پژوهش و کارآفرینی،بسترسازی برای ورود خلاق به بازار کار و تقویت نقش فرهنگی درجامعه مهم ترین رسالت های دانشگاه پیام نور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha