۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84536192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضت سوادآموزی شاهرود رتبه پنجم کشوری را کسب کرد

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبر: 84536192
نهضت سوادآموزی شاهرود رتبه پنجم کشوری را کسب کرد

شاهرود - ایرنا - مدیر نهضت سوادآموزی شاهرود گفت: نهضت سواد آموزی این شهرستان رتبه پنجم کشور در ارزیابی عملکرد فعالیت های مرکز یادگیری محلی ولی عصر(عج) را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، ربابه یاورپناه روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: کسب رتبه پنجم  شاهرود از بین ۲ هزار مرکز یادگیری فعال در کشور محقق شد.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته افزون بر یکهزار و ۲۰۰ سوادآموز در شاهرود تحت پوشش قرار گرفتند و از این تعداد ۴۰۰ نفر باسواد شدند، تصریح کرد: اجرای طرح پیوند سواد و زندگی، راه اندازی کارگاه مهارتی- کارآفرینی خیاطی در مرکز یادگیری محلی ولی عصر(عج) و فراهم کردن زمینه اشتغال از دیگر توفیق های این نهاد است.

یاورپناه با اشاره به اینکه پارسال ۲۵۶ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند و از این تعداد ۱۱۲ نفر قبول شدند، ابراز داشت: تعداد ثبت نام در دوره اول سوادآموزی  ۹۰ نفر، دوره  انتقال ۷۰ نفر و تحکیم سواد ۹۶ نفر بود که در مجموع حدود ۴۵ درصد قبولی سوادآموزان محقق شد.

مدیر نهضت سوادآموزی شهرستان شاهرود از کسب رتبه نخست استانی در برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی خبر داد و اظهار داشت: نهضت سواد آموزی شهرستان شاهرود رتبه های نخست استانی در تحقق اهداف کمی از جمله جذب، ثبت نام و نگهداشت، در نظارت و ارزشیابی؛ مدرسه محورکردن سوادآموزی و تشکیل نشست های شورای پشتیبانی، بهبود کیفیت سوادآموزی و تحقق اهداف و برنامه های سواد آموزی را کسب کرده است.

وی سواد آموزی و آموزش به افراد زیر ۵۰ سال را در اولویت کاری خواند و افزود: نهضت سواد آموزی شهرستان شاهرود به تازگی موفق به کسب رتبه بسیار خوب و شایسته تقدیر در ارزیابی ۱۹ شاخص و ۳۷ محور عملکرد سوادآموزی در استان سمنان شد.  

اجرای روش های تشویقی برای ترغیب سوادآموزان ضروری است 

یاورپناه با بیان اینکه باید از روش های تشویقی برای ترغیب سوادآموزان استفاده کرد، اظهار داشت: با اختصاص تسهیلات بانکی با کارمزد کم، بن خرید از فروشگاه ها و ارائه تخفیف خرید، می توان در سوادآموزان برای فراگیری انگیزه ایجاد کرد.

مدیر نهضت سوادآموزی شهرستان شاهرود ادامه داد: بر اساس اعلام سامانه سواد آموزی تعداد ۵۶۸ نفر بی سواد و کم سواد در شهرستان شاهرود وجود دارند که باید شناسایی شوند و این امر با همکاری دستگاه های اجرایی و نهادها از جمله ثبت احوال، اداره بهزیستی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین بانک ها محقق می شود.

سید محمد موسوی مدیرآموزش و پرورش شاهرود هم در این نشست گفت: بخشی از املاک غیرقابل استفاده آموزش و پرورش را می توان به صورت تجاری و مسکونی بهینه سازی کرد به شرط آن که خللی در فعالیت آموزشی دانش آموزان ایجاد نکند.

موسوی با بیان اینکه در این راستا تعداد پنج ملک سنددار در شاهرود شناسایی شد، افزود: سود حاصله از این طرح ها در ساخت و مرمت مدرسه های این شهرستان هزینه خواهد شد. 

پژوهش سرای معلم شاهرود مقام نخست کشوری را کسب کرد

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به اینکه هفته گذشته پژوهش‌سرای معلم شاهرود برای چندمین بار متوالی موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد، ادامه داد: در مسابقات کشوری آزمایشگاهی علوم تجربی کارکنان این مجموعه موفق به کسب مقام دوم شدند.

وی با بیان اینکه یکی از خیران برای تکمیل هنرستان دخترانه در خیابان معلم مبلغ ۲۴ میلیارد ریال اختصاص داد، اظهار داشت: در مسابقات فرهنگی، هنری و عترت، ۶۲ درصد رتبه های برتر کشور را دانش آموزان شاهرودی کسب کردند.

معاون آموزش متوسطه شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: در افق چشم انداز ۱۴۰۴ کشور و در پایان برنامه ششم توسعه باید نیمی از دانش آموزان در متوسطه دوم به رشته های فنی هدایت شوند.

هادی عامریان با بیان اینکه استان سمنان در طرح توسعه متوازن دانش آموزان نظری و فنی کشور پس از یزد رتبه دوم را دارد، افزود: ۵۵.۸۴ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته های نظری و ۴۴.۱۶ درصد در رشته های فنی و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.  

 وی با اشاره به اینکه در شاهرود ۱۷ هنرستان فنی و حرفه ای فعالیت دارند، افزود: در شهرستان شاهرود ۵۴.۶۳ درصد در رشته های نظری و ۴۵.۳۷ درصد در رشته های فنی و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

 معاون آموزش متوسطه شهرستان شاهرود با بیان اینکه استان سمنان رتبه دوم در اجرای طرح توسعه متوازن دانش آموزی در کشور را دارد، ابراز داشت: توسعه متوازن دانش آموزان در رشته های نظری و فنی رابطه مستقیمی با تعداد قبولی افراد در کنکور سراسری دارد.

به گفته وی، به روز شدن تجهیزات در هنرستان ها موجب ترغیب و هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفــت: همگرایی آموزش و پرورش با بخش صنعت و وحداهای تولیدی ضروری است که ایجاد این ارتباط می تواند در فرمانداری محقق شود.   

 علیرضا آشوری با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید در تحقق طرح بهینه سازی املاک آموزش و پرورش با نگاه ویژه همکاری کنند، افزود: همگرایی بین دستگاه های اجرایی، نهادها، سمن ها و خیران باید در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان برای رفع مشکلات ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha