۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84536557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بزرگ اشتغال پایدار مددجویان کردستان در ۱۱ نقطه دنبال می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: طرح بزرگ اشتغال یایدارمددجویان کمیته امداد امام(ره) توسط جهاددانشگاهی در ۱۱ نقطه استان آغاز شده و با جدیت در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، اکبر اسدی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی کردستان اظهار داشت: این طرح با حمایت اداره کل کمیته امداد امام(ره) در حال اجرا بوده و امیدوارم با تلاش و کوشش جهادی بتوانیم به اهداف مورد نظر، یعنی اشتغال پایدار برای مددجویان برسیم.

وی اضافه کرد: توجه به بحث کارآفرینی یک مسئله بسیارمهم است که اگر به آن اهمیت داده شود، وضعیت اقتصادی جامعه به سمت پویایی و توسعه می رود.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان بر لزوم همکاری ارگان‌های مختلف برای اشتغالزایی و رفع بیکاری تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر با توجه به اهمیت رشد و توسعه اقتصادی و توجه به معیشت مردم، در نامگذاری شعار های سال، محوریت را اقتصاد در نظر گرفتند تا توجه مسوولان و مردم را به این موضوع جلب کرده و حرکت اقتصادی کشور رونق گیرد.

اسدی یادآور شد: اشتغال و کارآفرینی یک موضوع مهم در اقتصاد است که اگر رونق ییدا کند باعث پویایی و رشد و توسعه در بخش های دیگر جامعه می شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی و توسعه یافته و دانش بنیان با درک دقیق این موضوع و در راستای پر کردن این خلا، از سال ۷۹ سازمان تجاری سازی و اشتغال را برای دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در جهاددانشگاهی تاسیس کرد، گفت: این نهاد علمی و فرهنگی در زمینه آموزش، پژوهش، اطلاع رسانی و اجرای طرحهای کشوری و استانی گام های موثری برداشته است.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان ادامه داد: طی سه سال گذشته جهاد دانشگاهی با حمایت و پشتیبانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی طرح مهم اشتغال خانگی را در مرحله پایلوت در سطح ۹ استان کشور و از جمله استان کردستان اجرا کرد و با توجه به نتیجه مطلوب، این طرح در سطح ۳۱ استان کشور بسط و توسعه ییدا کرد.

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی کردستان هم با اشاره به اینکه تاکنون هفت مرکز مشاوره کارآفرینی در استان تاسیس شده است، اظهار داشت: مشاوره بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است و باید به آن توجه کرد.

برهان صلواتی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان بعنوان هفتمین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پتانسیل خوبی برای اشتغال و کارآفرینی دارد، افزود:همکاری های خوبی در برنامه های مختلف با جهاد دانشگاهی کردستان داشته ایم  که از این میان می‌توان به تورهای ترویجی، سمینار، وبینار و طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در بحث ترویج کارآفرینی تاثیرگذار است، گفت: جهاد دانشگاهی از ظرفیتی به نام خبرگزاری ایسنا برخوردار است و بر همین اساس باید از این تریبون کارآفرینان را به جامعه معرفی کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان هم با بیان اینکه توجه به بخش خصوص به معنای توسعه است، اضافه کرد: شرکت شهرکها پل ارتباطی بین صنعتگر و جامعه دانشگاهی است.

احمد خسروی افزود: در شرکت شهرکها ۲۴ نوع خدمات تعریف شده است که کارآفرینان، صنعتگران و جامعه علمی می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی در راستای توسعه و تشویق کارآفرینی خدمات مفیدی را در سالهای گذشته ارائه داده است، افزود: بحث توسعه کارآفرینی و کاهش بیکاری از مسائل مهم جامعه است که باید همه با وحدت رویه و برنامه ریزی های صحیح و مطلوب  در این زمینه داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان گفت: باتوجه به اهمیت و نقش خدمات توسعه کسب و کار و مشاوره در توسعه کمی و کیفی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان کردستان ، کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان راه‌اندازی شد.

رییس اتاق بازرگانی سنندج هم با اشاره به اینکه کارآفرین به معنای درک از فرصت ها است و بر همین اساس فرصت را برای آنان باید ایجاد کرد، افزود: استان کردستان دارای کارآفرینان و نخبه های خوبی در حوزه اقتصاد است که میتوانند نقش خوبی را در بحث اشتغال زایی ایفا کنند.

سیدکمال حسینی با بیان اینکه منابع را باید در اختیار کارآفرین قرار بدهیم، اضافه کرد: توجه و اعتماد به کارآفرینی و کارآفرینان به معنای توسعه یک جامعه  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha