شهردار شیراز: رویه شفاف در این سازمان شکل گیرد

شیراز-ایرنا-شهردار شیراز گفت: رویه شفاف در مدیریت شهری شیراز یعنی با ورود سیستم حقوقی وضعیت املاک گم شده شهرداری این شهر مشخص شود که باید این رویه در این سازمان شکل گیرد.

احسان اصنافی چهارشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز افزود: ضروری است ایجاد رویه‌ای شفاف در شهرداری شیراز بر مبنای داده کاوی اجرا شود؛تاریکخانه‌هایی در بعضی بخش‌های شهرداری شیراز شکل گرفته به نحوی که اگر به شیوه بایگانی کردن اسناد در سال‌های گذشته نگاه شود متعجب خواهید شد.
اصنافی رسانه را زبان گویای بین شهرداری، شورا و مردم در یک مسیر دو طرفه عنوان و اضافه کرد: رسانه به عنوان بازوی توانمند شورا و شهرداری باید انتقال دهنده مطالبات مردم به شهرداری و بالعکس باشد.
شهردار شیراز به برگزاری جلسات متعدد پیرامون بررسی موانع صدور پروانه الکترونیکی اشاره و اضافه کرد: تلاش داریم فرآیندها را در این بخش هوشمندسازی و کوتاه کنیم تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر کاهش یابد.
او همچنین در واکنش به برخی انتقادات نسبت به انتصابات انجام شده در مجموعه شهرداری شیراز گفت: فرآیند انتصابات با اخذ استعلام از دستگاه‌های ناظر و امنیتی همراه است و با دقت خاصی دنبال می‌شود اما بالاخره هر انتصابی حرف و حدیث‌هایی هم دارد، در عین حال ملاک توانمندی فرد و پاسخ استعلام مثبت نهادهای امنیتی و نظارتی است.
اصنافی همچنین در خصوص بحث تعیین تکلیف کمربندی شیراز، گفت: اول اینکه این کمربندی معارض دارد و هنوز حقوق مالکانه برخی املاک مورد مسیر در این محور پرداخت نشده است، لذا در صورت انتقال کمربندی از مسکن و شهرسازی به شهرداری باید پاسخگوی مطالبات این معارضین باشیم.
شهردار شیراز ادامه داد: از سوی دیگر هنوز مسیر جایگزین برای کمربندی تعریف نشده و تا زمانی که کمربندی شمال شرق شیراز افتتاح نشود، نمی‌توان از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری استفاده کرد.
وی در خصوص اجرای پروژه‌های طرح‌های گردشگری در اطراف رودخانه خشک شیراز گفت: در این خصوص با دوگانگی مالکیت رو به رو هستیم بنحوی که شرکت آب منطقه‌ای فارس از شهرداری شیراز اجاره‌بهای کنارگذرها را طلب کرده، بنابراین در این شرایط مدیریت شهری نمی‌تواند در این منطقه هزینه کند.
 
سند چشم انداز مدیریت شهری شیراز تدوین شد

رییس شورای شهر شیراز نیز در  این نشست گفت: سند چشم انداز چهار ساله شورای ششم این کلانشهر در قالب ٧٧ بند و در ابعاد مختلف، مباحث توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی تدوین شده است.
مهدی طاهری ،مهمترین رویکرد این سند را کنار هم قرار گرفتن همه دستگاهها همراه با نگاه‌های سلبی و ایجابی دانست و گفت: نباید به شهر صرفا نگاه کالبدی داشت.
وی ادامه داد: برای اینکه شهر صرفا کالبدمحور نباشد، باید به ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلابی حرکت کنیم در غیر این صورت صرف توسعه کالبد شهری ارزشی نخواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار ایجاد شرایطی برای ایجاد فضای مشارکت عمومی در شورا شد و گفت: صرفا برگزاری جلسه مدنظر نیست و باید در ۴ سال آینده کارهای زیربنایی و اصولی در شیراز انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha