حسین محبوبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که با جذب این منابع بانکی، پیشرفت فیزیکی این طرح ملی از پیشرفت مناسب برخوردار شده و حداقل ۲۰ کیلومتر از این مسیر در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، حدود ۳۵ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر مسیر آزادشهر - شاهرود که در استان گلستان واقع شده توسط سه پیمانکار اجرا می شود که این طرح ها شامل چهار بانده کردن مسیر آزادشهر به شهر نوده خاندوز، ایجاد دور برگردان های مورد نیاز و ایجاد دیوار ساحلی، ترانشه برداری، ایجاد دیوار به سمت کوه و ساخت پل و زیر سازی مسیر است.
وی ادامه داد: برای پرداخت طلب پیمانکاران مشغول به کار مشکلی وجود ندارد و اگر هم وقفهای در پرداخت مطالبات به وجود آمده ناشی از تغییر و تحول واگذاری اجرای این طرح ملی به شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور بوده است.
محبوبی افزود: عملیات اجرایی این طرح زیرساختی واقع در ۲ استان گلستان و سمنان از سال ۸۵ آغاز شده که با تزریق اعتبار دولتی، ساخت این ملی با انتخاب پیمانکاران پیگیری می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: امسال ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به تخصیص داده شده که حدود ۴۵۰ میلیارد ریال آن در اختیار گلستان قرار گرفت.
محبوبی افزود: تعریض جاده آزادشهر - شاهرود در ۱۱۰ کیلومتر انجام می شود که ۶۵ کیلومتر آن در استان گلستان قرار دارد.
به گفته وی تاکنون اجرای این طرح ملی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین از واگذاری مسوولیت پیگیری اجرا و بهره برداری طرح تعریض جاده آزادشهر - شاهرود از ابتدای شهریور ماه سال جاری به شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشورخبر داد و گفت: پیگیری جذب اعتبارات و اجرای و بهره برداری از این طرح ملی بر عهده این شرکت است.
جاده آزادشهر - شاهرود جزو جاده های اصلی بین استانی گلستان و تنها محور کوهستانی و ترانزیتی بدون تونل کشور به شمار می رود که هر روز شاهد آمد و شد تعداد فراوان تریلی و کامیون از جنوب و غرب کشور برای رسیدن به مرز و گمرک اینچهبرون گنبدکاووس و عکس آن با هدف ترانزیت (مبدا یا مقصد) به کشورهای آسیای میانه است.
نظر شما