ایرنا نقش موثری در برقراری آرامش فضای رسانه ای و مصالح مردم دارد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: خبرگزاری ایرنا با رعایت صحت، دقت و سرعت عمل تاکنون به خوبی توانسته در برقراری آرامش فضای رسانه ای و همچنین مصالح مردم و نظام تاثیرگذار باشد که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا و قدردانی از رییس و خبرنگاران این رسانه که به صورت شبانه‌روزی و تمام وقت در مسائل مختلف استان فعالیت می کنند، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی یک رسانه حرفه ای است که در واقع آن نوع نگاهی که فضای جنجالی حاکم بر حوزه های مطبوعات و بخش های دیگر رسانه که گاهی اوقات اهداف خاص خودشان را دنبال می کنند، را ندارد بلکه نگاهش به مسائل حاکمیت و نظام بوده و به همان سمت و سو حرکت می کند.

وی شفافیت، انعکاس با دقت و به موقع خبر را به عنوان مهم ترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و بیان داشت: اگر خبر از زمان خودش بگذرد در واقع مانند نان بیات شده می ماند که تازگی ندارد و انعکاس به موقع خبری از سوی رسانه ها به‌ویژه ایرنا باتوجه به جایگاهی دارد، بسیار تاثیرگذار است.

برخی دستگاه های اجرایی هرمزگان با ایرنا آشنایی ندارند

امام جمعه بندرعباس همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی نهادها و دستگاه های اجرایی هرمزگان با رسانه ها و به‌ویژه ایرنا آشنایی چندانی ندارد، اظهارداشت: نداشتن شناخت و آشنایی مجموعه دستگاه ها و شخصیت های استانی از رسانه ها به‌خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد که چگونه مسوولان را با حوزه رسانه آشتی و ارتباط داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآورشد: ایرنا به عنوان یک رسانه حاکمیتی و همراه با سیاست های دولت و نظام است که در جهت تعامل دو سویه بین دولت و رسانه ها و تامین نیاز مسوولان و مردم به اطلاعات و اخبار متقن تلاش می کند.

وی نقش خبرگزاری ایرنا در حوزه اختلاف های رسانه ای را نیز بسیار پررنگ دانست و تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا با آن نگاه حاکمیتی که دارد می تواند در تلطیف فضای عمومی خیلی مؤثر باشد به‌ویژه در آنجایی که تقابل افکار و تعارض اخبار وجود دارد.

 رسانه ها نقش پیامبرگونه دارند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت و کار در عرصه رسانه را کاری پیامبرگونه و مقدس دانست و تاکید کرد: همه رسانه ها باید واقعیت ها و حقایق جامعه را به خوبی به مردم ابلاغ کنند و به دنبال تحقق اهداف ملی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: رسانه ها به‌ویژه ایرنا با آن پشتوانه محکمی که در بین دولت و ملت دارند، باید از شخصیت های مهم استان از جمله استاندار دعوت کنند تا با ظرفیت های رسانه ای بیشتر آشنا شوند؛ چرا که امروز مسائل و مشکلاتی که از جانب مردم و مسوولان مطرح می شود رسانه می تواند این صدا را در سطح استانی، کشوری و حتی جهانی پژواک دهد.

با ایرنا بنای تعامل داریم

وی به ارتباط و تعامل سازنده مسوولان، دستگاه ها و نهادها با رسانه ها به‌ویژه ایرنا تاکید کرد و گفت: ما این آمادگی را داریم که با رسانه ها به‌ویژه خبرگزاری ایرنا بیشتر تعامل داشته باشیم و از این ظرفیت برای استان بیشتر بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به نظرسنجی رسانه ها در خصوص بررسی مسائل روز کشور و استان از منظر افکار عمومی مردم اشاره کرد و گفت: نظرسنجی رصد افکار و یکی از بهترین راه های شناخت علایق است که در تصمیم گیری مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و غیره و انتقال آن به مردم و مسوولان بسیار مهم است.

عبادی زاده گفت: اگر بخواهیم در مسائلی که مربوط به حوزه استان و کشور بوده، تصمیم گیری شود این رصد افکار است که می تواند مثل یک قطب نما جهت مساله را به ما نشان دهد که به کدام سمت و سو باید حرکت کرد.

امام جمعه بندرعباس همچنین به مساله یابی مشکلات روز جامعه اشاره کرد و گفت: حل مساله و ایده یابی از سوی رسانه ها بسیار مهم است، چرا که شما نگاه می کنید مهم ترین مساله روز جامعه و یا مشکل عمده استان چیست؟ و متناسب با آن مساله ای که هست از مسوولان در حوزه مربوط دعوت می کنید که موضوع را مطرح کرده و برای حل آن به گفت وگو بنشینند که این خیلی مؤثر و کارساز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در پایان تاکید کرد: نظرسنجی ها و ارائه مسائل و مشکلات باید از دریچه خود مردم و اصناف باشد و همیشه مسوولان اظهارنظر نکنند که مساله چه بوده است.

در جریان این بازدید رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان گزارشی از وضعیت و توانمندی ایرنا در حوزه های مختلف ارایه کرد که مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، معاونت های اجرایی ،فرهنگی و روابط  عمومی این نهاد قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha