دادگستری کرمانشاه در محاکم حقوقی و کیفری ۲ رتبه اول کشور را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دادگستری استان با عملکرد ممتاز خود در محاکم حقوقی و کیفری و اجرای احکام مدنی، رتبه اول و در محاکم انقلاب، رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی زاده» عصر پنجشنبه در نشست با قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه با موضوع بررسی پایش زندانیان افزود: کسب این افتخارات را مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی قضات شریف و کارکنان دادگستری استان هستیم.  

وی در ادامه حبس زدایی را یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و با بیان اینکه زندان جای مجرمان خطرناک و سابقه دار است، گفت: جرایم مهمه استان هر روز به ما گزارش شده و به محض اطلاع با مجرمین برخورد خواهد شد و به آنها اجازه نمی دهیم به هر دلیلی در جامعه اخلال و ناامنی ایجاد کنند.

توسلی زاده در ادامه با تأکید بر سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند، خاطرنشان کرد: مردم با امید بسیار به دادگستری مراجعه می کنند و وظیفه ما در قبال آنها این است که حرف هایشان را با جان و دل بشنویم و با احقاق حقوق و یا اقناع آنها، رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر نقش مهم قضات و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع اظهار داشت: شیوه برخورد مناسب با مراجعین بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر آرامش ذهنی و روانی جامعه خواهد داشت و معتقدیم هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که با رفتار و عملکرد مناسب خود، آرامش را به جامعه تزریق کنیم.
 
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و بهبود عملکرد، باید برنامه محور باشیم، به برنامه ۱۵ بندی ابلاغی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه‌هایی است که حرکت در چارچوب آن می‌تواند به توسعه و پیشرفت بیانجامد.

توسلی زاده با تشریح هر یک از بندهای ۱۵ گانه این برنامه تأکید کرد: یکی از مهمترین این بندها، اجرای سند تحول قضایی است که منتهی به توسعه قضایی و آسان کردن زندگی برای مردم خواهد شد.

در پایان این نشست از تعدادی از کارکنان بخش اداری دادگستری استان کرمانشاه که بهترین عملکرد را در محاکم عمومی و انقلاب داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha