۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 84538584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد میجران رامسر سر ریز شد

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 84538584
سد میجران رامسر سر ریز شد

نوشهر-ایرنا- فرماندار رامسر گفت که در پی بارندگی های مداوم روزهای پنجشنبه و جمعه هفته پیش و ذخیره سازی روان آب‌ها در حوضه این آبریز سبب آبگیری کامل و سرریز سد میجران در این شهرستان شده است.

اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته در گزارشی حجم بارندگی ثبت شده چهارشنبه شب تا روز جمعه در شهرستان رامسر را ۴۰۰ میلی متر اعلام کرد و طبق این گزارش بیشترین میزان بارندگی در روستای "میانلات " رامسر باریده است که حجم آن بیشتر از مقدار بارش های بوده که در سال گذشته در استان به ثبت رسیده است.

محمد آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آنچه گزارش شده براثر حجم زیاد بارندگی روزهای گذشته سطح تراز آب این سد به مقدار ۱۴۸.۲۰ مترمکعب رسیده  ضمن آنکه حجم آب ذخیره شده در پشت سد هم مقدار آن به ۳.۵ متر مکعبت افزایش پیدا کرده که سبب پرشدن و سرریز این سد شده است .

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با پرشدن این سد در سال زراعی نگرانی کشاورزان در این منطقه رفع خواهد شد.

سد میجران، سدی خاکی با هسته آسفالتی در ۲۰ کیلومتری رامسر بر روی رودخانه نسارود قرار دارد که ارتفاع سد ۵۹ متر و طول تاج۱۸۶ متر است که از سال ۱۳۸۲ با هدف آبدهی اراضی کشاورزی به گستره حدود هزار و ۵۰۰ هکتار ، تقویت صنعت گردشگری و تامین آب آشامیدنی شهرهای رامسر ، کتالم و ساداتشهر با ظرفیت مقدار هشت میلیون مترمکعب ساخته شده است. 

مازندران، ۱۱ سد بزرگ با ظرفیت ۴۴۲ میلیون مترمکعب آب و ۱۲۰ شاخه رودخانه به طول هفت هزار کیلومتر دارد. آب رودخانه ها نه تنها تامین کننده ذخایر آبی سدها و آببندان ها به شمار می رود ، بلکه به صورت مستقیم نیز توسط کشاورزان با ایجاد سردهنه های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

رامسر با جمعیتی دست کم ۸۰ هزار نفر جزء غربی ترین شهرستان مازندران است.      

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha