۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۳
کد خبر: 85207278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل کدورت آب آشامیدنی شهروندان رامسری تا فردا رفع می‌شود

نوشهر - ایرنا - معاون بهره برداری و توسعه آبفای مازندران گفت : مشکل کدورت و طعم آب آشامیدنی شهروندان رامسری با تامین منابع آبی جایگزین تا فردا در این شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران رفع می شود .

به گزارش خبرنگارایرنا ، عصر امروز مطلبی در شبکه های اجتماعی پیام رسان غرب مازندران در باره کدورت آب آشامیدنی شهرهای رامسر ، ساداتشهر و کتالم براثر خروج تصفیه خانه آب سد میجران شهرستان رامسر منتشر شد که این پیام خبری با موجی از نگرانی شهروندان این شهرها و حتی کاربران این شبکه ها همراه شد.

مسوولان این شهرستان هم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به منظور پیشگیری عوارض ناشی از نوشیدن این آب با انتشار پیامی گزارش دادند که شهروندان رامسری از نوشیدن این آب اجتناب کنند و در صورت ممکن آن را بجوشانند.

حمید رضا خدابخش پور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حوالی ظهر امروز گزارش شد که آب آشامیدنی شهرهای رامسر ، کتالم و ساداتشهر شهرستان رامسر دچار افت فشار و کدورت آن افزایش پیدا کرده به گونه ای که به علت تغییر رنگ و طعم آن غیر قابل نوشیدن است و بدون فوت وقت پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب منطقه پای کار آمدند و تصفیه خانه را از مدار خارج کردند.

وی اظهار کرد : متاسفانه ظرفیت حجم آب این سد بسیار کوچک بوده و حجم زیادی رسوبات در انتهای این سد باقی مانده است و با هر فعل و انفعالاتی آب آن کدر می شود و امروز به محض وقوع این اتفاق سعی شد از منابع جایگزین تامین آب چند حلقه چاه که از گذشته بهسازی شده بود وارد مدار کنیم .

سد میجران سدی خاکی با هسته قیری است که در ۲۰ کیلومتر شهر رامسر و دل کوه بین «اربه کله» و «دالخانی» قرار دارد.این سد سال ۱۳۸۲ بر روی « نسارود » به‌منظور تامین آب زراعی منطقه به میزان یکهزار و ۵۰۰ هکتار، توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان هفت میلیون‌متر مکعب ساخته شد.

مشکل کدورت آب آشامیدنی شهروندان رامسری تا فردا رفع می‌شود

معاون بهره برداری و توسعه آبفای مازندران گفت : هم اینک چهار حلقه چاه با دبی آب ۱۸۵ لیتر در ثانیه وارد مدار شده گرچه آب آشامیدنی تا حدودی از لحاظ کمی و کیفی تغییر کرده اما در عین حال باید گفت این آب الوده نیست اما به علت کدورت زیاد قابل نوشیدن هم نیست و شهروندان باید آن را بجوشانند و مصرف کنند.

خدابخش پور افزود : نشست ستاد مدیریت بحران امروز در شرکت آب و فاضلاب استان در باره همین مشکل تشکیل و سازو کارهایی برای رفع این معضل اتخاذ شد و فردا هم در رامسر چنین نشستی با این موضوع برگزار خواهد شد و تمام سعی و تلاش آن است با بهره گیری چند حلقه جاه دیگر مقدار دبی آب را بیش از ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش دهیم و از طرفی هم چندین دستگاه خودروی تانکر به این شهرها برای تامین آب آشامیدنی اعزام شده اند .

این مسوول استانی ابراز امیدواری کرد : با اجرای کامل طرح ملی آبرسانی از رودخانه های ۲ هزار و سه هزار تنکابن و سد میجران مشکل افت فشار و سلامت آب آشامیدنی خطه غربی استان برای همیشه حل شود.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر واقع درغرب مازندران به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصربفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه و اماکن اقامتی مانند هتل قدیم ، هتل جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده و به همین خاطر در تمامی روزهای سال بویژه نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha