۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1276
کد خبر: 84539401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای به کشور رومانی اعزام شدند

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: تحریم های علمی کشور با اعزام بزرگ‌ترین گروه از اعضای هیات علمی این دانشگاه به منظور تدریس و گسترش همکاری های علمی و بین المللی به کشور رومانی شکسته شد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، ابراهیم صالحی عمران اظهار داشت: در راستای بین المللی سازی فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و اجرای تفاهم نامه همکاری های علمی و بین المللی منعقده با دانشگاه پیتشت رومانی طبق توافقات به عمل آمده تعدادی از اعضای هیات علمی این دانشگاه به کشور رومانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام این گروه در شرایطی صورت پذیرفت که با عنایت به تحریم ها و محدودیت تعاملات بین المللی، شرایط برای همکاری‌های بین المللی نظیر دعوت از محققان خارجی و همچنین اعزام و اجرای برنامه‌های مشترک به طور کامل فراهم نیست؛ خاطرنشان کرد: این گروه ۲۵ نفره متشکل از اساتید رشته های کامپیوتر، برق، مکانیک و نانو فناوری در قالب طرح اراسموس پلاس و با هزینه دانشگاه میزبان به کشور رومانی اعزام شدند که ارائه سخنرانی، تدریس مباحث ویژه به همراه بازدید از کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه پیتشت از برنامه های اصلی این سفر ۱۰ روزه بوده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: تمامی هزینه های اعزام این هیأت (هزینه های برگزاری دوره آموزشی، پرواز رفت و برگشت، اقامت، و پذیرایی و …) از گرنت بین المللی تأمین و پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه پیتشت در کشور رومانی همکار حوزه هیبرید و برقی صنایع خودروسازی داچیا و رنو مستقر در سی تی پارک فناوری آرگس است.

تولید بایودیزل از ضایعات محصولات کشاورزی، مهندسی هسته ای، حمل و نقل، قطعه سازی از مهم ترین زمینه های پژوهشی این دانشگاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha