امام‌جمعه یزد: جذب نخبگان در داخل، انگیزه مهاجرت آنان را کاهش می‌دهد

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: در کشور باید گروه‌هایی برای جذب دانشجویان نخبه پس از فارغ‌التحصیلی در فعالیت های مختلف ایجاد شود، تا از این طریق با تقویت احساس تعهد آنان، مهاجرت نخبگان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در جمع اعضای شورای نمایندگان اقشار بسیج یزد، افزود: این اقدام نقش موثری در پیشگیری از مهاجرت دانشجویان نخبه به خارج کشور و خدمت آنان به مردم و کشور خودشان دارد.

وی با قدردانی از حضور اقشار مختلف بسیج در بخش‌های مختلف جامعه ادامه داد: برنامه‌ریزی برای استفاده از دانشجویان و نخبگان بسیجی علمی ضروری است و باید در این خصوص برنامه ریزی ویژه صورت گیرد.

دبیر ستاد تخصصی اقشار بسیج استان یزد گفت: برای راه‌اندازی مراکز رشد شهرستان‌ها و حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در مراکز تصمیم‌گیری های لازم صورت گرفته و در این مورد نشست‌هایی در  استان برگزار شده است.

سرهنگ حمیدرضا محدث افزود: طرح شاگردپروری یکی دیگر از موضوعاتی است باید به آن پرداخته شود و درخواست استادان این است با توجه به اینکه در زمان کرونا برای تحصیل دانشجویان مشکلاتی پدید آمد، با تشکیل کارگاه های علمی و عملی مشکلات آموزشی برطرف شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شهید مدرس زیرنظر مرکز راهبردی سپاه با هدف حل مشکلات مردمی فعالیت می‌کند، گفت: هر ماه در نشستی مشکلات مختلف که از سوی مردم مطرح شده با حضور بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در کارگروه‌های فکری مورد بررسی برای ارائه راه حل های مناسب قرار می گیرد.

۳۲۰ هزار نفر در استان یزد عضو بسیج هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha