۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84539906
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

متوقف کردن بیل مکانیکی در سروآباد و ۲ خبر کوتاه دیگر از کردستان

سنندج - ایرنا - متوقف کردن بیل مکانیکی در حال تخریب اراضی ملی، کشف ۲ تن مقطوعات چوبی قاچاق در سروآباد و آسفالت معابر هفت روستای سقز از جمله سه خبر کوتاه از استان کردستان است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ یکدستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان توقیف شد.

مسلم مرادی گفت: نیروهای واحد یگان حفاظت از منابع طبیعی در ادامه گشت زنی های خود یکدستگاه بیل مکانیکی را در اراضی ملی روستای دزلی بخش مرکزی مشاهده کردند.

وی افزود: با حضور به موقع و اقدام سریع نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از تخریب اراضی ملی این منطقه جلوگیری و بیل مکانیکی توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: اراضی ملی این منطقه دارای پرونده تخریب بوده و هم اکنون در مراجع قضایی در حال پیگیری است، اقدام مجرمانه فوق نیز در لوایح دفاعیه مد نظر قرار گرفته و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری های لازم توسط کارشناس حقوقی اداره منابع طبیعی انجام خواهد شد.

کشف ۲ تن مقطوعات چوبی قاچاق در روستای بیساران

مرادی از کشف و ضبط ۲ تن مقطوعات چوبی قاچاق در روستای بیساران بخش مرکزی خبر داد و افزود: نیروهای واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه تشدید گشت زنی های خود دپوی چوب آلات قاچاق را در یکی از نقاط کور روستای بیساران کشف کردند.

۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی سروآباد

وی اضافه کرد: مقطوعات  چوبی کشف شده از نوع درختان بید خودرو بوده که در زیر چوب آلات باغی پنهان و آماده بارگیری و حمل به خارج از استان بود که با هوشیاری ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی کشف و ضبط شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد تاکید کرد: پرونده متهمین در اجرای قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

به گزارش ایرنا، از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد. این شهرستان یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

معابر هفت روستای سقز آسفالت شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز گفت: معابر داخلی هفت روستای این شهرستان با هزینه ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سال گذشته آسفالت شد.

جمیل دستواره ظهار داشت: آسفالت معابر داخلی آبادی های آلکلو، آیچی، میرده، قهرآباد سفلی، سلیمانکندی، آخکند و یورقل با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد ریال و حجم ۱۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع به اتمام رسید.

وی افزود: ادامه طرح هادی شامل جدول کاری و سنگ فرش ۱۰ روستای این شهرستان شامل یازیبلاغی، قلعه گاه گودرز، شمسه، قهرآباد سلیمان، عربلنگ، کهریزه، کانی نیاز، خوش قشلاق، آلکلو و باشبلاغ با هزینه ۱۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بازنگری نقشه طرح هادی هفت روستا همچون آخکند، مرخز، آلتون سفلی، باشماق، خورخوره، حسن سالاران و ترجان با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار است.

دستواره با بیان اینکه سقز، شهرستانی زلزله خیز و اغلب واحد های مسکونی روستاهای آن، دارای بافت فرسوده و غیر مقاوم هستند، از بخشداران، دهیاران و اعضای شورای روستاها خواست تا مردم را جهت استفاده از تسهیلات مقاوم سازی به بنیاد مسکن شهرستان سقز معرفی کنند.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز با اشاره به اینکه این تسهیلات شامل یک میلیارد ریال و بازپرداخت ۲۰ ساله با کارمزد پنج درصد است، گفت: در صورت هرگونه افزایش تسهیلات مسکن روستایی توسط هیات وزیران مبلغ تصویبی به روستاییان شهرستان اعلام می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha