۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84539909
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی مریوان

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84539909
۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی مریوان

سنندج- ایرنا- توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی در یکی از نقاط جنگلی و قلع و قمع تاکستانی غیرمجاز در اراضی ملی از جمله ۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در ادامه گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عملیات تخریب اراضی ملی در روستای بیلو مشاهده شد.

آزاد نامداری افزود: با حضور به موقع نیروهای یگان پاسگاه ویژه منابع طبیعی یکدستگاه بیل مکانیکی و کامیون که در حال خاکبرداری و حمل بودند متوقف و از ادامه تخریب و خاکبرداری جلوگیری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: پس از مختصات برداری و مستندسازی لازم پرونده تخلف متهمین این تخریب تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

عامل تخریب اراضی ملی مریوان شناسایی شد

نامداری با بیان اینکه عامل تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی در روستای دولاش این شهرستان شناسایی شد گفت: پرونده تخلف متهم تشکیل و بعد از طی مراحل اداری به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارسال می شود.

وی افزود: این متهم در اراضی ملی اقدام به کاشت انگور کرده بود که بعد از بازدید و بررسی کارشناسان اداره منابع طبیعی تخلف وی محرز نهال‌های کاشته شده قلع و قمع شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان تاکید کرد: تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی و جنگلی تحت هرعنوانی تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلف برابر قانون و مقررات برخورد می شود.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha