۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1448
کد خبر: 84540305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور خانواده شهید اصفهانی محسن اسماعیلی برسر مزار فرزندشان در مازندران

ساری – ایرنا – خانواده شهید اصفهانی ، محسن اسماعیلی پس از ۳۹ سال چشم انتظاری ، امروز یکشنبه با حضور بر سر مزار فرزندشان که پیش از این به عنوان شهید گمنام در مازندران دفن شده بود، به آرزویشان رسیدند و دلشان آرام گرفت.

به گزارش ایرنا، خانواده این شهید سرافراز دوران دفاع مقدس صبح امروز در میان استقبال جمعی از شهروندان و مسئولان قائمشهری وارد این شهر شدند تا قبر شهید گلگون کفنشان را در آغوش بگیرند.

استقبال از مادر و دیگر اعضای خانواده این شهید ابتدا به صورت خودرویی از میدان امام (ره) تا میدان طالقانی صورت گرفت و سپس به صورت دسته روی از میدان طالقانی تا حوزه علمیه محمدیه قائمشهر که پیکر پاک شهید در آنجا آرمیده است ، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم مردم قائمشهر جلوی پای این خانواده شهید گوسنفد و گاو قربانی کردند.

مادر شهید اسماعیلی که ۳۹ سال چشم انتظاری کشیده است و دیگر پاهایش توان راه رفتن هم ندارد ، لحظه ای برای پیدا کردن فرزندش نا امید نشد بعد از ۳۹ سال به او خبر دادند که جگر گوشه اش در شمالی ترین نقطه کشور میهمان مردم شهید پرور مازندران است ، آن هم در شهرستانی که افتخارش میزبانی از شهیدان گمنام است.

این مادر شهید که به همراه فرزندان و کاروان عاشورایی بعد از سال ها چشم انتظاری با  قلبی سرشار از عشق ، نقش جهان را به مقصد مازندران ترک کرده بود ، سرانجام حوالی ظهر امروز به آرزویش که دیدن نشانی از پسرش برومندش بود ، رسید ؛ پسری که برای حفظ کیان این مملکت جان شیرینش را فدا کرد.

مادر شهید اسماعیلی هنگامی که چشمش به مزار پاک شهیدش در حوزه علمیه محمدیه قائمشهر افتاد ، اشک از چشمانش جاری شد و  لحظاتی را در کنار قبر فرزند شهیدش سپری کرد.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در حاشیه این مراسم که با نوحه خوانی همراه بود ، به خبرنگار ایرنا گفت : از سال ۹۷ این افتخار نصیب ما شد تا میزبان شهید گمنامی باشیم که اکنون مشخص شده است نامش محسن اسماعیلی و از جوانان رشید اصفهان است.

حجت الاسلام شهاب الدین دارایی افزود: هفته گذشته و به فضل الهی هویت پیکر پاک این شهید شناسایی شد و امروز هم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مسئولین از خانواده شهید محسن اسماعیلی به همراه کاروان عاشورایی که از استان اصفهان به شهرستان قائمشهر عزیمت کرده بودند، استقبال کردیم .

وی با اعلام اینکه مراسم استقبال به صورت خودرویی از میدان امام تا طالقانی و سپس به صورت دسته روی از میدان طالقانی تا حوزه علمیه محمدیه برگزار شد، گفت : در این مراسم شهروندان در مسیر دسته روی گوسفند و گاو قربانی کردند و همچنین به دود کردن اسپند پرداختند.   

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر همچنین از شهروندان قائمشهری که در مراسم استقبال از خانواده شهید حضور یافتند قدردانی کرد.

شهید محسن اسماعیلی در ۲۷ مهر  ماه سال ۱۳۴۵ در اصفهان  به دنیا آمد و در ۲۳ تیر ‌ماه سال ۱۳۶۱ در شرق بصره در عملیات رمضان به شهادت رسید. هویت این شهید پس از انجام تست دی ان ای DNA شناسایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha