۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84540424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز مسابقه ملی مهارت در رفسنجان/ یک نفر راهی المپیاد شانگهای می‌شود

کرمان - ایرنا - رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان از آغاز نوزدهمین دوره مسابقات کشوری ملی مهارت در رشته تخصصی "کنترل صنعتی" در این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات به مدت پنج روز در مجتمع مس سرچشمه برگزار خواهد شد و منتخب این مسابقات به رقابت‌های جهانی شانگهای اعزام می‌شود.

علی اکبر عبدالکریمی روز یکشنبه در حاشیه آغاز به کار رقابت ملی مهارت رشته تخصصی "کنترل صنعتی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات ۱۱ شرکت کننده از استان های مختلف کشور از جمله کرمان، همدان، قم، فارس، خوزستان، بوشهر، اصفهان، مازندران، تهران و نیز از دانشگاه فنی و حرفه ای و همچنین آموزش و پرورش حضور دارند که به رقابت با یکدیگر می پردازند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان تصریح کرد: نفر برتر مسابقات ملی مهارت، مجوز حضور در المپیاد جهانی مهارت در شانگهای چین در سال ۲۰۲۲ را به دست خواهد آورد.

آغاز مسابقه ملی مهارت در رفسنجان/ یک نفر راهی المپیاد شانگهای می‌شود

وی گفت: مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۲ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری  انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

عبدالکریمی اظهار داشت: هر ساله مسابقات مهارت رشته تخصصی " کنترل صنعتی " در تهران برگزار می شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال رقابت‌های ملی پنج رشته مهارتی شامل؛ تعمیر و نگهداری ماشین های سنگین  در سیرجان، کنترل صنعتی در رفسنجان و رشته‌های تراش cnc، فرز cnc و طراحی مهندسی‌ مکانیک‌ در کرمان با حضور داورانی از شهرهای مختلف در حال برگزاری است.

در کشور ایران، در مرحله مقدماتی مسابقات ملی مهارت ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان حضور داشتند که از این تعداد ۴۸۵ نفر در ۴۶ رشته به رقابت در عرصه بین المللی می ‌پردازند.

آخرین دوره مسابقات مهارت در سال ۲۰۱۹ در شهر کازان روسیه برگزار شد.

سالانه مسابقاتی در حوزه های مهارتی از قبیل فناوری اطلاعات، مکانیک، مکاترونیک و … تحت عنوان مسابقات ملی مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور برگزار می شود.

در این ماراتن رقابت کنندگان برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که تحت نظر سازمان جهانی IVTO هر دو سال یکبار برگزار می شود، آماده می شوند.

از آنجایی که مسابقات مهارت کاملا ماهیت عملیاتی دارند، مورد توجه ویژه بزرگترین شرکت های دنیا قرار می گیرند. در این مسابقات که طی سه یا چهار روز برگزار می شود، شرکت کنندگان از سراسر جهان باید پروژه های تعریف شده خود را اجرایی کنند که در نهایت کار آنها با رای داوران سنجیده می شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت کشور در شکوفاشدن بنگاه های اقتصادی موثر است گفت: پنج رشته مهارتی شامل تراش و فرز cnc، طراحی مهندسی مکانیک، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین و کنترل صنعتی مورد نیاز صنعت کشورهستند.

معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه هم گفت: صنعت مس سال گذشته در رشد و توسعه متوازن تلاش داشته و در تولید، فروش داخلی و صارات کالای مس در بدترین و سخت ترین شرایط  تحریم رکورد داشته است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتر شمال استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha