۸۵ درصد دانش‌آموزان سردشتی علیه کرونا واکسینه شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۸۵ درصد دانش آموزان این شهرستان علیه کرونا حداقل یک دز واکسن خود را دریافت کرده اند.

داوود آتشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با شروع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال، اطلاع رسانی برای دانش آموزان برای مراجعه به مراکز درمانی جهت دریافت واکسن آغاز و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۷۴ دز واکسن به آنان تزریق شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹ هزار و ۴۵۰ دانش آموز این شهرستان تاکنون چهار هزار و ۶۷۱ دانش آموز که شامل ۴۴ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهند هر ۲ دز خود را دریافت کرده‌ و هشت هزار و ۹۰۳ دانش آموز نیز تنها یک دز خود را تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: از والدین انتظار داریم فرزندان خود را برای واکسن زدن به مراکز درمانی آورند تا سلامتی آنان در تجمع ها و به ویژه در مدارس حفظ شود.

آتشی بیان کرد: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۲۰ هزار و ۷۳۵ دُز انواع واکسن در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۷۴ هزار نفر دز اول و ۴۶ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ واکسیناسیون در رتبه‌های آخر استان را دارد، گفت: تاکنون ۳۵۳ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۶۰ سال به بالا که حداقل ۲ ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته، دز سوم خود را نیز دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، سردشت دارای ۹۸۰ کلاس درس در قالب ۳۷۴ واحد آموزشی است که ۲۴ هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز در آن تحصیل می کنند؛ این شهرستان در جوار مرزهای کشور عراق و ۲۴۴ کیلومتری مرکز استان واقع شده و هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha