بیش از ۹۰ درصد دام های استان همدان پلاک کوبی شدند

همدان-ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت که بیش از ۹۰ درصد دام های سبک و سنگین استان، پلاک کوبی و شماره گذاری شدند.

به گزارش ایرنا، "علی دولو" روز یکشنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: تامین به موقع نهاده‌های دامی حلقه اول زنجیره تولید دام و طیور کشور است و ب همین اساس اولویت ها مبتنی بر رفع مشکلات تولید کنندگان و بهبود شرایط بازار است.

دولو گفت: پلاک کوبی و هویت گذاری دام ها در استان همدان از سال ۹۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون بیش از ۹۰ درصد دام های استان پلاک کوبی و دارای شناسنامه شده‌اند.

وی، برنامه ریزی برای تامین نهاده ها، تولید و تامین نیاز غذایی و جلوگیری از خروج بی رویه دام را از مزیت‌های پلاک کوبی برشمرد و افزود: شرایط خشکسالی کشور باعث به وجود آمدن مشکل نهاده‌های دامی شده زیرا بخش عمده واحدهای دامی که از مراتع و علوفه استفاده می‌کردند به نهاده های وارداتی وابسته شده‌اند.

به گفته وی، امسال ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در میان دامداران استان همدان توزیع شده است.

دولو افزود: در راستای جلوگیری از خام فروشی و افزایش کیفیت نهاده های دامی و کاهش درصد انحرافات، این نهاده ها به صورت خوراک آماده و کنسانتره در اختیار تولید کننده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی نیز در خرید دام با قیمت تضمینی مصوب همکاری دارد و همچنین مقدار مازاد گوشت قرمز تولیدی استان همدان در دیگر استان ها عرضه می شود.

به گفته وی، سالانه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۴۵ هزار تن گوشت سفید، ۲۱ هزار تن تخم مرغ و ۳۴۵ هزار تن شیر در استان همدان تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به تولیدات دامی استان نیز اشاره کرد و گفت: به صورت ماهیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود و از ابتدای آبان تا کنون نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای تنظیم بازار نیز صورت گرفته به طور متوسط روزانه ۱۱۰ تن مرغ در سطح استان همدان توزیع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha