۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84541090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر غیرقانونی هیأت آمریکایی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

تهران - ایرنا- با وجود مخالفت مکرر دولت دمشق نسبت به دخالت مقام‌های آمریکایی در خاک این کشور، یکشنبه شب یک هیأت از وزارت امور خارجه آمریکا راهی مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه (قسد) در شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری نورث پرس متعلق به کردهای سوریه، هیأت آمریکایی با مظلوم عبدی فرمانده کل قسد، "الهام احمد" رییس هیأت اجرایی نیروهای دموکراتیک وپیروان خالد و عبدالحامد المهباش دو نفر از رؤسای شورای اجرایی نهاد موسوم به «خودمختاری» کُرد در شمال شرق سوریه دیدار کردند.

بنا بر این گزارش، "اثان گولدریچ" معاون دستیار وزیر امور خارجه در امورخاور نزدیک و تعدادی از دیپلمات‌ها و فرماندهان نظامی آمریکا در این سفر حضور داشتند.

بنا بر ادعای این رسانه کردی،  در این دیدارها، موضوعات مختلفی چون اقدامات مشترک برای مبارزه با داعش، آرام کردن وضعیت، ثبات در منطقه و پایبندی به آتش‌بس بررسی شده است.  

نورث پرس همچنین ادعا کرد که بررسی شرایط انسانی و بازگشت عناصر گروهک تروریستی داعش و خانواده‌هایشان در شمال شرق سوریه به کشورهایشان در دستور کار دیدار هیأت آمریکایی و مقامات قسد قرار داشته است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

در سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

دولت دمشق همچنین بارها اعلام کرده است که براساس منشور سازمان ملل متحد حق خود را در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت خود دارد و تمام اقدامات عملی و قانونی را برای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی خارجی غیر قانونی و آزادسازی تمام خاک خود اتخاذ خواهد کرد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای غارت نفت سوریه یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha