۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 84541496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیامدهای منفی کاهش رشد اقتصادی چین برای جهان

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 84541496
پیامدهای منفی کاهش رشد اقتصادی چین برای جهان

تهران- ایرنا- شبکه خبری سی.بی.اس نیوز با اشاره به کاهش رشد اقتصادی چین به دلیل بدهی شرکت های بزرگ آن نوشت: "جنت یلن" وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به پیامدهای این کاهش رشد اقتصادی برای بسیاری از کشورها و به ویژه برای ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری "سی.بی.اس.نیوز" «جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که تلاش های چین برای بازپرداخت میلیاردها دلار وام و بدهی شرکت های بزرگ در این کشور می تواند پیامدهای بسیاری برای اقتصاد جهانی داشته باشد. گزارش ها نشان می دهد "گروه اورگرند" دومین توسعه دهنده بزرگ املاک و مستغلات در چین و غول ساختمان سازی این کشور بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بدهی دارد.

یلن در گفت و گویی با سی.بی.اس.نیوز گفت: «املاک بخش مهمی از اقتصاد چین است و نزدیک به ۳۰ درصد تقاضا را تشکیل می دهد». وی خاطرنشان کرد: «همین بدهی ها و البته کاهش سرعت اقتصادی در چین پیامدهای جهانی خواهد داشت. اقتصاد چین بزرگ است و اگر قرار باشد اقتصاد این کشور بیش از حد انتظار کند شود، مطمئنا می تواند پیامدهایی برای بسیاری از کشورهایی که با چین ارتباط تجاری دارند، داشته باشد».

در طول سال‌ها، اورگراند برای تامین مالی ساخت آپارتمان‌ها، ساختمان‌های اداری و مراکز خرید وام‌های زیادی گرفته است. اما در ماه‌های اخیر، این شرکت تحت فشار مالی قرار گرفته و برای پرداخت بدهی خود با مشکل مواجه شده است.

نگرانی ها مبنی بر اینکه سقوط این شرکت می تواند بانک های چینی را تحت تاثیر قرار دهد و بازار وسیع املاک و مستغلات این کشور را متاثر کند، بازارهای مالی جهانی را متشنج کرده است. درواقع با توجه به اهمیت چین در اقتصاد جهانی و تقاضای بالای این کشور برای همه چیز از کالاها گرفته تا ماشین آلات، به احتمال زیاد هر گونه کاهش رشد اقتصادی این کشور پیامدهای به مراتب گسترده‌ تری خواهد داشت.

فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) هم در آخرین گزارش ثبات مالی خود نسبت به خطرات مستقیم این کاهش سرعت اقتصادی برای ایالات متحده هشدار داده است. در گزارش جدید بانک مرکزی آمریکا تاثیر منفی موج جدید کرونا در چین و فشارهای نظارت‌های رگولاتوری چین بر شرکت‌های بزرگ، عامل دیگری برای کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی چین اعلام شده است.

یلن در بخش دیگری از اظهارات خود و در پاسخ به این سوال که آیا رگولاتورهای چینی توانایی مدیریت این ریسک‌ها را دارند یا خیر، گفت: «آنها به طور قطع در تلاش برای انجام این کار هستند و این چیزی است که ما از نزدیک دنبال می‌کنیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha