۱۷ طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

همدان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت که بهره برداری از ۱۷ طرح عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته بسیج(۲۹ آبان تا ۵ آذر) در مناطق مختلف این استان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، سردار «مظاهر مجیدی» روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج، افزود: این طرح های عمرانی همگی با محویت نیروهای بسیج و بسیج سازندگی در مناطق محروم و کمتربرخوردار استان همدان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این طرح ها مربوط به آبرسانی مناطق محروم شهرستان های فامنین، کبودراهنگ و نهاوند است، اظهار داشت:  یک هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی با اختصاص ۹۶ میلیارد تومان طی 2 سال گذشته با همت قرارگاه پیشرفت آبادانی و سازمان بسیج سازندگی و محوریت سپاه در استان همدان اجرا شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: در حوزه تقویت زیرساخت ورزشی ۹ سالن ورزشی با نام ۹ دی در این استان احداث شده است و در مجموع با احداث ۵۷ سالن دیگر مجموع سالن ها به ۶۶ مورد رسیده است که تعدادی در هفته بسیج بهره برداری می شود.

سردار مجیدی توزیع یک هزار و ۴۵۰ سری جهیزه بین زوج های جوان به ارزش ۲۴ میلیارد تومان و توزیع ۲۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان بین آسیب دیدگان از کرونا را از اقدامات صورت گرفته توسط سپاه همدان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون دانست.

وی یادآوری کرد: امام راحل با احساس تهدیدهای فرامنطقه ای، برای حفظ نظام اسلامی به فکر استفاده از نمادی از مردم شد و در این راستا پنجم آذر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را ابلاغ کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: بسیج برای دفاع از مرزهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفت و در ۴۲ سال گذشته از نهادهای موثر در حفظ نظام اسلامی بوده است. 

سردار مجیدی اضافه کرد: بسیجیان بعد از دوران دفاع مقدس، در بخش سازندگی و محرومیت زدایی نیز تلاش زیادی کردند همچنین در زمینه مقابله با ویروس کرونا بسیجیان خالصانه و صادقانه پای کار آمدند.

وی گفت: بعد از عنوان بیانیه گام دوم از سوی رهبری فرزانه انقلاب، بسیج دنبال مشخص کردن برنامه خود پیرامون این بیانیه شد که در این راستا برنامه سند راهبردی ۱۰ ساله در راستای بیانیه دوم گام انقلاب را به عنوان مهمترین اولویت تدوین کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: این سند در چهار محور خودسازی، جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی تدوین شده است که امید می رود با قرار گرفتن این چهار مولفه در کنار هم بتوان تمدن بزرگ اسلامی را دایر کرد.

سردار مجیدی ادامه داد: پیرو سند ۱۰ ساله نقشه راه پنج ساله نیز مشخص و تدوین شد در این نقشه بخش «خودسازی» اولویت قرار گرفت بنابراین خودسازی ابتدا از بدنه بسیج با در نظر گرفتن چهار خصلت جوان «مومن»، «انقلابی»، «پای کار» و «عازم» آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هفته بسیج امسال یک هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه در ۱۰ ناحیه مقاومت توسط ۲۰ قشر در استان همدان اجرای می شود ، برنامه های شاخص این هفته با رزمایش اقتدار بسیج با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رهبری فرزانه انقلاب برای بسیجیان سراسر کشور آغاز می شود.

سردار مجیدی گفت: برگزاری جشنواره ۲ سالانه کشوری حبیب حرم با حضور هنرمندان کشوری در بخش های مختلف نمایشی، شعر و عکس، اجتماع نیروهای بسیجی در حسینیه امام خمینی (ره) با سخنرانی سردار سرلشکر جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران و رزمایش بزرگ امنیتی با مشارکت بسیج و نیروی انتظامی از دیگر برنامه های این هفته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، غبار روبی و عطرافشانی ۴۰ گلزار شهید، برگزاری ۴۵ یادواره شهدا و برنامه آبروی محله در جلوی منازل شهید، برگزاری ۱۰ رزمایش «ثامن» با حضور بسیج در فضای مجازی، برگزاری پنج کارگاه ها تخصصی، برپایی ۱۰ ایستگاه  سلامت، برپایی ۲۰ اردوی جهادی، برگزاری ۳۵ مسابقه فرهنگی، دیدار و سرکشی از ۸۰ خانواده شهید، برپایی۱۷ نمایشگاه عکس و کتاب و پنج نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری ۲۰ همایش فرهنگی و بصیرتی و ۶۵ نشست روشنگری را عمده برنامه های سپاه در هفته بسیج دانست.

۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha