تالاب نئور اردبیل باید بر اساس نقشه راه تدوینی احیا شود

اردبیل- ایرنا- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر ضرورت احیا تالاب نئور بر اساس نقشه راه تدوین شده، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رامین جمشیدی روز سه‌شنبه در نشست کمیته اجرای قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها اظهار کرد: اولویت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در احیای تالاب نئور، پاک‌سازی و جمع‌آوری گیاهان زاید و کنترل گونه مهاجم کاراس است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورود بیش از حد دام به مراتع و مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اردبیل زمینه تخریب مناطق طبیعی را فراهم می‌کند، برابر مقررات و ضوابط با ورود دام غیرمجاز به این نقاط برخورد می‌شود و در این راستا تا کنون هشت پرونده تخلف در حوزه تالاب نئور در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آماده‌سازی گزارش نهایی طرح طبیعت‌گردی در تالاب حفاظت شده نئور خبر داد و افزود: این طرح از سوی بخش خصوصی تهیه شده است و در اسرع وقت بررسی و اقدام‌های لازم در مورد آن انجام خواهد شد.

نئور با مساحت بیش از ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط پنج متر، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به ‌شمار می‌رود.

این تالاب که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha