۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84543451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان جهانی بهداشت: تعداد سیگاری‌ها در جهان رو به کاهش است

تهران – ایرنا – سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد با اینکه یک سوم جمعیت بالای ۱۵ ساله جهان در سال ۲۰۰۰ از محصولات دخانی مانند توتون و تنباکو استفاده می کرده اند، آمار و ارقام حاکی از کاهش نسبی این آمار در سال های اخیر است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان جهانی بهداشت نوشت پیش بینی می شود این نسبت تا سال ۲۰۲۵ به یک پنجم کاهش یابد، اما روند صعودی تلفات آن ادامه خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که با توجه به نابودی تدریجی کاربران و افراد در معرض دود دخانیات، شمار سالانه تلفات دخانیات به رغم کاهش شمار معتادان، همچنان افزایش خواهد یافت.

آمار این سازمان نشان میدهد که توتون و تنباکو سالانه بیش از هشت میلیون تن را به کام مرگ می برند که بیشتر کاربران مستقیم به علت استفاده خود شخص از این کالاهاست، اما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آنها غیرسیگاری های هستند که در معرض دود دست دوم قرار می گیرند.

سازمان جهانی بهداشت با اعلام این نکته که شمار سیگاری های جهان در سال های گذشته نزولی بوده، از کشورها خواست که اقدامات و تدابیر مهارکننده را برای مبارزه با اعتیاد مرگبار به دخانیات را بیش از پیش تشدید کنند.

بر اساس آمار این سازمان؛ شمار کاربران کالاهای دخانی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک میلیارد و ۳۰ میلیون تن بوده که در مقایسه با تعداد یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون نفری ۲ سال پیش از ان، کاهش نشان می دهد و انتظار می رود این شمار در سال ۲۰۲۵ بازهم کاهش یابد که نشانگر کاهش ۵۰ میلیون نفری کاربران دخانیات در یک دوره هفت ساله با وجود افزایش جمعیت کره زمین است.  

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت با استقبال از این روند گفت که با توجه به کاربرد شرکت های تولید کننده محصولات دخانی از هر ترفندی برای حفظ  درآمدهای نجومی از فروش کالاهای مرگبارشان، هنوز راه درازی در پیش داریم.  

این سازمان از ۶۰ کشوری که در مسیر کاهش کاربرد دخانیات تا ۳۰ درصد میان ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۵ قرار دارند، تشکر کرد. این شمار در ۲ سال پیش تنها ۳۲ کشور بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha