دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو ابلاغ شد

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیر واقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران‌فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی همه بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.

بر این اساس، این قابلیت‌ها شامل امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو هستند که باید توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند.

در این ابلاغیه تاکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صنعت) ضمن پیگیری اجرای الزام‌های فوق توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین شده، عملکرد سکوها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد.

همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت) چگونگی عملکرد سکوها درباره مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب و کار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد.

بدیهی است در صورت تخلف از الزام‌های فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو ابلاغ شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha