۱۲ عنوان کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - ۱۲ عنوان کتاب توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز چهارشنبه همزمان با آغاز مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ، مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این مراسم از چاپ ۱۶۲ عنوان کتاب در این انتشارات خبرداد و گفت: در سال جاری ۲۵ عنوان کتاب در این انتشارات چاپ و ۱۲ عنوان کتاب نیز در مرحله داوری رد شده است.

مهران محمدی با بیان اینکه انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل بر اساس رسالت فرهنگی توجه ویژه‌ای به علوم مختلف و نشر آن در قالب کتاب دارد، اضافه کرد: پذیرش چاپ کتاب در این مرکز با توجه به کیفیت علمی، ساختار ادبی و نگارشی، به‌روزبودن منابع و اطلاعات، صرفه‌ اقتصادی و عرضه آسان صورت می‌گیرد تا با بالاترین کیفیت وارد بازار نشر شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: این دوره از مسابقات مناظره دانشجویان برای پنجمین سال است که به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌های استان اردبیل برگزار می‌شود.

مهران اوچی اردبیلی افزود: در این دوره ۱۰ گروه از دانشجویان مراکز آموزش عالی استان در ۲ موضوع فرهنگی و اجتماعی و در قالب تیم‌های چهار نفره به مدت ۲ روز رقابت خواهند کرد و گروه اول ضمن تجلیل در استان به مرحله منطقه‌ای راه خواهد یافت.

وی رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند را از مهم‌ترین اهداف مسابقات ملی مناظره دانشجویان ذکرکرد.

او از آمادگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای همکاری با دانشگاه‌های استان اردبیل در اجرای برنامه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و چاپ و نشر کتاب اساتید، محققان و پژوهشگران استان خبرداد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین با بیان اینکه میزان مطالعه در خانواده‌های ایرانی کم نیست و به فراخور نیاز آنان انجام می‌گیرد، گفت: با توجه به روند رو به رشد جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور، بیشتر خانواده‌ها تامین نیازهای درسی را در اولویت تهیه کتاب خود قرار داده‌اند.

عبدالله بحرالعلومی اظهارکرد: آماری از سرانه دقیق مطالعه در کشور و به تبع آن در استان اردبیل در دست نیست و به طور میانگین مراجعه به کتابخانه و فروش کتاب را می‌توان یکی از مراحل تعیین افزایش سرانه مطالعه دانست ولی به طور دقیق نمی‌توان با این آمارها سرانه واقعی را به دست آورد.

وی افزود: در دوران محدودیت کرونایی رغبت به مطالعه افزایش یافته و دسترسی به کتاب‌ها بیشتر شده است گرچه این افزایش در سطح عمومی قانع‌کننده نیست؛ اما به جرات می‌توان گفت سرانه کتابخوانی در استان اردبیل نیز افزایش یافته و با در نظر گرفتن شاخصه‌های علمی و فرهنگی در حال رقابت هستیم.

     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha