مرحله استانی مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی ارائه پایان‌نامه در سه دقیقه، به همت جهاد دانشگاهی اردبیل با شرکت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهران اوچی رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز یکشنبه در هفتمین دوره مسابقات ارائه پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سرعت تحولات و دگرگونی‌های جهان معاصر ایجاب می‌کند که پایان‌نامه‌های دانشگاهی نیز در کمترین زمان ارائه شود.

وی هدف از این رقابت‌ها را تقویت مهارت‌های ارتباطی، فن بیان و افزایش سطح تبادلات دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی ذکر کرد.

معاون فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: کشور ما برای دانش‌اندوزی هزینه‌های زیادی می‌پردازد و بیشترین دانشگاه‌ها و پایان‌نامه‌ها را داریم اما از آن منابع علمی به نحو شایسته استفاده نمی‌شود.

عباس فنی اصل افزود: جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها برای بهره‌برداری از سرمایه‌های علمی ضروری است.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی با جهاد دانشگاهی در این رویداد همکاری می‌کند و دانشجویان باید با پایان‌نامه‌های خود انس گرفته و آنها را عملیاتی کنند و سپس به مراحل فناوری ، فرآوری و تولید ثروت برسانند.

مهران محمدی ، معاون جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه مسابقات ارائه سه دقیقه‌ای پایان‌نامه، مدلی جهانی و برگرفته از دانشگاهی در استرالیاست، گفت: چنین مسابقاتی در بیش از ۳۰۰ دانشگاه معتبر جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مدل ارائه پایان‌نامه از هشت سال قبل در ایران بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۸۳ دانشجو در این مسابقات شرکت کردند ، حدود ۶۰ درصد پایان‌نامه‌ها به دلیل داشتن نقص از گردونه رقابت‌ها خارج و ۳۲ پایان‌نامه هم تکمیل شد و به مرحله مسابقات استانی راه یافت.

محمدی تصریح کرد: اگر زمان ارائه پایان‌نامه، بیش از سه دقیقه باشد، برای هر ۱۰ ثانیه ۲ امتیاز از دانشجو کسر می‌شود و سه نفر برتر این رقابت‌ها به مرحله نیمه نهایی که در یکی از استان‌ها برگزار خواهد شد ، معرفی می‌شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران از پایان‌نامه‌های سطح ملی این مسابقات برای تولید ثروت و استفاده در صنعت و کارآفرینی استقبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha