مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- استان خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان شماری از مسوولان ارشد کشوری و نیز مهمانان خارجی بود که برای شرکت در همایش‌ها و بهره‌برداری از طرحهای صنعتی و عمرانی به این استان سفر کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در هفته گذشته معاون اول قوه قضاییه، معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، رییس سازمان غذا و دارو، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، سفیر جمهوری اندونزی در ایران، رییس دفتر نمایندگی اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمانهای بین‌المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغان به مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی سفر کردند. 
معاون اول قوه قضاییه در همایش سفیران صلح شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی در مشهد گفت: از مجلس و دولت می‌خواهیم در موضوع استخدام کارکنان شورای حل اختلاف و موضوع بودجه با قوه قضاییه همراهی کنند.
حجت الاسلام محمد مصدق با اشاره به اینکه میانگین حقوق کارکنان قوه قضاییه از ۴٠ نهاد حاکمیتی کمتر است، افزود: رییس قوه قضاییه برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کارکنان این بخش، تلاش زیادی دارد و من خجالت می‌کشم از نگاه به چهره کارمندی که ماهانه حدود ٢.۵ میلیون تومان دریافتی دارد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: شوراهای حل اختلاف در میانجیگری برای حل مشکلات مردم و تحقق صلح و سازش نقش مهمی دارند و کشاندن فعالان مسجدی به این حوزه، کار بزرگی است که در برخی استانها عملیاتی شده است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران که از وی در خصوص پرونده کرسنت می پرسیدند، گفت: این پرونده یک بار رسیدگی شده است و با توجه به اینکه پرونده بسیار مهمی است، اگر به این قوه ارسال شود، به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز چهارشنبه برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مشهد سفر کرد.
سیدمحمد هاشمی طی سخنانی در این مراسم گفت: برای تصدی پستهای فرهنگی توجه ما به کف میدان و نیروهای متعهد و متدین است و برای اتخاذ این تصمیم مهم مشاوره‌های لازم با اصحاب فرهنگ و هنر و پیشکسوتان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که در این چهار سالی که متصدی امور فرهنگی کشور هستیم با استفاده از مشاوره پیشکسوتان و استفاده از خرد جمعی، بانی اتفاقات خیر و مثبت در زمینه های مختلف فرهنگی ادبی و هنری باشیم.
در هفته ای که گذشت معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای بهره برداری از ۳ طرح صنعتی به مشهد سفر کرد و طی سخنانی در این مراسم گفت: برای نخستین بار مجوز لازم از مراجع ذیربط برای ایجاد شهرک‌های صنفی- تولیدی گرفته شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، بر این اساس شهرک‌های متعددی در کشور راه‌اندازی می شود.
علی رسولیان با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در صنوف تولیدی مختلف به‌ ویژه گوهرسنگها و سنگهای قیمتی اظهار امیدواری کرد که به زودی شهرک صنفی تخصصی گوهرسنگها در این استان ایجاد شود.
وی بیان کرد:  از ابتدای امسال هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که از این طریق ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
همچنین دکتر پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون روز یکشنبه هفته گذشته برای شرکت در آیین گشایش مرحله نخست ساختمان ستادی انتقال خون خراسان رضوی به مشهد سفر کرد.
وی طی سخنانی در این مراسم گفت: این نهاد حیاتی برای تداوم نقش موثر و زندگی‌بخش خود در جامعه با کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات روبه رو است.
وی بیان کرد: خون داروی حیاتی بیولوژیک است که فقط از انسان گرفته می شود و جایگزین مصنوعی ندارد، تمام رشته های پزشکی به تامین به موقع خون وابسته هستند و بیش از هزارو ۷۰۰ دستور فنی برای تامین خون سالم داریم و انتقال خون تنها سازمان حیاتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز هفته گذشته به منظور شرکت در آیین تجلیل از انجمن‌های مدارس استثنایی خراسان رضوی به مشهد و شهرستان کاشمر سفر کرد.
دکتر سیدجواد حسینی در همایش "برخوان مهربانی" یادبود اولین سال درگذشت خیر مدرسه‌ساز کاشمری در شهرستان کاشمر طی سخنانی گفت: در چهل سال پس از انقلاب ۳۰ درصد مدارس کشور را خیران ساخته‌اند و در برخی استان‌ها نظیر خراسان رضوی ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیران ساخته‌ شده است.
وی اظهار داشت: خیران تنها مدرسه و کلاس درس نمی‌سازند، بلکه بنای تحول، پیشرفت و توسعه جامعه را رقم زده و ساختمان عدالت را در جامعه عمق بخشیده و بنای رفیع و متعالی تمدن را برپای می‌دارند. 
وی از خیران به عنوان قلب تپنده آموزش و پرورش و سلسله‌جنبان توسعه و پیشرفت یاد کرد و گفت: هر فردی از هر طریقی به ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت کمک کند، در واقع به ارتقای کیفیت جامعه کمک کرده است.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز هفته گذشته برای شرکت در همایش ملی زعفران به شهرستان گناباد سفر کرد.
محمدمهدی برومندی طی سخنانی در این همایش گفت: تحول در بخش کشاورزی کشور در اولویت اقدامات و راهبردهای این وزارتخانه است و تلاش خواهد شد از همه ظرفیت‌ بخش‌های دولتی و خصوصی برای تحقق آن استفاده شود.
وی بیان کرد: در برنامه تحولی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم تدوین شده است به بسیاری از دغدغه های صاحبنظران و دست اندرکاران این حوزه و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پاسخ داده شده است و باید محصولات مختلف بخش کشاورزی در کنار رفع نیاز مردم، با رویکرد تجاری و متناسب با نیازهای بازارهای هدف صادراتی تولید شود.
بیست و سومین دوره همایش دانشجویان داروسازی کشور روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور دکتر بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو، عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برج سپید مشهد به مدت سه روز برگزار شد.
رییس سازمان غذا و دارو در این همایش گفت: در حال حاضر صنعت داروسازی ایران در حوزه "نانو و نانوبایوتیک" به موفقیت های زیادی رسیده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.
دکتر بهرام دارایی طی سخنانی افزود: اگرچه کشورهای پیشرفته در بحث‌های داروهای شیمیایی و حوزه " سوپرکامپیوترها، مدلینگ و فیتینگ"  از ما جلوتر هستند اما ایران با موفقیت در حوزه بایوتکنولوژی و نانو بایوتکنولوژی این شرایط را جبران کرده است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم سرعتی که در پیشرفت صنعت داروسازی کشور داریم را حفظ کنیم، ظرفیت‌های بهتری برای ما ایجاد خواهد.

سفر مسوولان بین‌المللی و مهمانان خارجی به مشهد و خراسان رضوی 

در هفته ای که گذشت "تاهینی مایتری تاماناگوا" رییس جدید دفتر نمایندگی اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمانهای بین المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغان به مشهد و شهرستان مرزی تربت جام در خراسان رضوی سفر کردند.
در این سفر دو روزه  "وریندار" مدیر کشوری سازمان "ریلیف اینترنشنال" در جمهوری اسلامی ایران، "نعیم گل" دستیار امور برنامه ریزی این سازمان، "ایو فریسن" رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، "فلیپ لوزینسکی" رییس کشوری و "بئی تریسی اوچوا" مدیر امور ترویجی از سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران به همراه نمایندگان دفاتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حضور داشتند. 
سفر این مهمانان خارجی به مشهد با هدف بررسی نیازهای مهاجران افغان و جذب حمایت سازمانهای بین المللی در این زمینه صورت گرفت.
بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی، بازدید از سه مدرسه ویژه مهاجران افغان و بازدید از مهمانشهر تربت جام، محل نگهداری مهاجران افغان از دیگر برنامه های این مهمانان خارجی در سفر به استان خراسان رضوی بود.
"رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر جمهوری اندونزی در ایران نیز سه شنبه هفته گذشته به‌ اتفاق یک هیات بازرگانی به‌ منظور رایزنی در خصوص توسعه همکاری‌ها در حوزه اقتصادی وارد مشهد شد.
در این سفر ۲ روزه تجار و بازرگانان و اعضای سفارت اندونزی در تهران به‌ منظور آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت های اقتصادی استان خراسان‌ رضوی حضور داشتند.
شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، حضور در اتاق بازرگانی مشهد و ملاقات با رییس اتاق بازرگانی، صنایع  معادن و کشاورزی ایران و اعضای اتاق بازرگانی خراسان‌ رضوی و شرکت در نشست تجاری با فعالان اقتصادی استان و بازدید از فعالیت‌های اقتصادی در مشهد از جمله برنامه‌های سفیر اندونزی و هیات همراه در سفر به مشهد بود.
سفیر اندونزی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: این نخستین سفر من به استان خراسان رضوی و شهر مشهد است و تلاش دارم تا با ظرفیت‌های این خطه، به نیت توسعه تعاملات اقتصادی اندونزی و خراسان رضوی، بیشتر آشنا شوم.
رونی پراستیو یولیانتورو افزود: ما هم مشتاق توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و اندونزی هستیم و معتقدیم که ظرفیتهای زیادی در بخش اقتصادی دو کشور وجود دارد که باید برای بهبود تعاملات آنها را مغتنم شمرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha