۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 84547752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ هزار کودک در هرمزگان سنجش بینایی می شوند

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 84547752
۱۲۰ هزار کودک در هرمزگان سنجش بینایی می شوند

بندرعباس- ایرنا- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، تا پایان امسال ۱۲۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در استان سنجش بینایی می شوند.

سامیه جهانشاهی روز شب در گفت و گوبا ایرنا اظهار داشت: سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سالگی است و در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان، صدمه های جبران ناپذیری برای کودک و خانواده‌ ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: طرح سنجش بینایی در هرمزگان از اواخر شهریورماه امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد و تاکنون ۲۰ هزار کودک در این طرح مورد سنجش قرار گرفتند.

جهانشاهی شمار پایگاه های سنجش بینایی در هرمزگان را ۴۶ واحد اعلام کرد و افزود: هزینه انجام این کار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است و والدین می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه‌ های غربالگری بینایی مراجعه کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: تنبلی چشم یک بیماری پنهان بوده و والدین از وضعیت ظاهری چشم نمی‌توانند به این بیماری پی ببرند و از همین رو مراجعه به مراکز غربالگری برای تشخیص و پیشگیری و پیگیری این بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: والدین برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود و یا به سایت بهزیستی استان  به آدرس hormozganbeh.ir  مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha