۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84548002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار واحد صنعتی دارای پروانه در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۳۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در این استان فعال است.

غلامرضا بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۹۷ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در حال فعال هستند.

وی اضافه کرد: در این واحدهای تولیدی ۵۹ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: از ابتدایی سال جاری، ۱۲۶ واحد صنعتی در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شده که این میزان واحد تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه گذاری ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: واحدهای صنعتی استان ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات دارند که با توجه به نزدیکی این استان به بازارهای اوراسیا، سوریه، عراق، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و نخجوان و هم مرزی با اکثر این کشورها زمینه صادرات صنعتی را برای تولیدات داخلی فراهم ساخته است.

بابایی افزود: با توجه به اینکه این استان در حوزه معادن و صنایع معدنی نیز در کشور در رتبه های برتر قرار دارد، در صدد ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری صنایع معدنی هستیم تا از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود و هم زمینه صادرات مواد معدنی به خصوص سنگ های تزیینی استخراج شده که از کیفیت و رنگ مناسبی برخوردار هستند فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در هفت ماه امسال، از گمرکات استان ۹ میلیارد و ۶۸۵ کیلو انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار به کشور های مختلف صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: همچنین در این مدت ۳۶۱ میلیون کیلو انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش بیش از ۴۸۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بابایی افزود: عمده کالاهای صادراتی کشور شامل پتروشیمی و پایه نفتی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، تولیدات صنعتی، مواد معدنی و صنایع معدنی، فرش و صنایع دستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha