۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبر: 84548161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسایل افغانستان، موضوع دیدار رهبران قطر و مقام آمریکایی

تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای از دیدار نماینده خود با رهبران ارشد قطری و گفت و گو درباره مسائل و نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرد از دیدار « والی آدیمو » نماینده خود با رهبران ارشد قطری درباره بحث بر سر مسائل مورد توجه دو طرف در زمینه نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان خبر داد. 

نماینده وزارت خزانه داری آمریکا همچنین در طول این جلسه که در دوحه برگزار شد، با « شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز التهانی» نخست وزیر قطر و سایر رهبران ارشد اقتصادی و دولتی این کشور درباره رشد برابر، همه گیری ویروس کرونا و چالش ها و فرصت های دارایی های مجازی به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

در پایان این دیدار هر دو طرف بر همکاری و مقابله با سرمایه گذاری غیرقانونی تاکید کردند. 

پیش تر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و قطر در سال ۲۰۲۲، قطر را حافظ منافع آمریکا در افغانستان اعلام کرد. بر اساس توافق میان آمریکا و قطر  که در ۳۱ دسامبر به اجرا در می‌آید، قطر کارکنان مطمئن سفارت خود در افغانستان را به نمایندگی امور دیپلماتیک ایالات متحده اختصاص خواهد داد و می تواند به دقت با دولت آمریکا و سفارت این کشور در دوحه هماهنگ شود.

از زمان سقوط دولت پیشین افغانستان در اواسط ماه اوت و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، با تخلیه نیروهای نظامی آمریکا و همچنین تعطیلی سفارت آمریکا در کابل، بسیاری از دیدارها در دوحه قطر درباره مسائل افغانستان انجام می گیرد. 

قطر در سال ۲۰۱۸ نیز میزبان دولت « دونالد ترامپ » و نمایندگان « طالبان » برای گفت و گو بود و نقش کلیدی در رسیدن به توافقنامه میان آمریکا و گروه طالبان بر سر پایان جنگ ۲۰ ساله و خروج نیروهای خارجی از افغانستان داشت. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha