۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84548482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم از دستفروشان ماهی خریداری نکنند

سنندج - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سقز گفت: شهروندان سقزی از دستفروشان و افراد غیرمجاز که در خیابان‌های سطح شهر به صورت سیار ماهی عرضه می‌کنند خرید نکنند.

علی باباییان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به آغاز فصل صید و شکار ماهی و رونق خرید و فروش ماهی در سطح بازار، افرادی غیرمجاز اقدام به فروش آن در خیابان های سطح شهر می کنند که این افراد هیچ مجوزی برای عرضه آن ندارند و از لحاظ بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیستند.

وی با بیان اینکه هیچ نظارتی از سوی دامپزشکی بر سالم و بهداشتی بودن این ماهی ها نیست، افزود: این افراد بدون هیچ مجوز رسمی و اعتبار شغلی اقدام به فروش ماهی می کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هیچ نظارتی بر عرصه ماهی توسط شبکه دامپزشکی نیست لذا از شهروندان خواستاریم از این دستفروشان ماهی خریداری نکنند و از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت شبکه دامپزشکی سقز، اقدام به خریداری ماهی تازه و سالم کنند.

رییس شبکه دامپزشکی سقز با اشاره به اینکه سال گذشته مواردی در خصوص مسمویت غذایی از ماهی عرضه شده در خیابان های سطح شهر داشتیم، افزود: شهروندان به هیچ عنوان از دستفروشان، ماهی خریداری نکنند چون هیچ نظارتی بر بهداشتی بودن این محصول نیست.

باباییان یادآور شد: در همین راستا طبق دستور دادستان شهرستان سقز هرگونه خودرو که بصورت سیار در محلات و خیابان های سطح شهر اقدام به عرصه ماهی با عنوان ماهی تازه انجام دهد خودرو توقیف و برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل داده می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha