۷۷۰ میلیارد ریال قیر یارانه‌ای به گلستان اختصاص یافت

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اختصاص سه هزار ۵۰۰ تن قیر یارانه‌ای معادل ۷۷۰ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستاهای استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این قیر، بخش زیادی از نیاز ساکنان روستاهای گلستان به جاده دسترسی مطلوب برطرف شود.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : با اختصاص این میزان قیر به بنیاد مسکن گلستان ۵۰۰ هزار متر مربع معادل ۷۰ کیلومتر از معابر اصلی ۱۱۰ روستا آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد : در سال گذشته نیز با اختصاص ۲ هزار تن قیر یارانه ای ۴۰۰ هزار متر مربع معادل ۵۰ کیلومتر از معابر ۲۲۹ روستای استان توسط بنیاد مسکن استان آسفالت شده بود.

حسینی گفت : روستاهای گلستان حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه معابر دارند که تاکنون در ۵۰۳ کیلومتر از این معابر طرح هادی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا میزان برخورداری روستاییان گلستان از راه ارتباطی مناسب ۹۸ درصد است که این رقم سه درصد بالاتر از متوسط بهره‌مندی مناطق روستایی کشور است.

از مجموع راه‌های روستایی گلستان تاکنون ۲ هزار و ۷۰۶ کیلومتر معادل ۷۷.۵ درصد آسفالت شده است.

 به طور میانگین هزینه احداث هر کیلومتر راه روستایی در این دولت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

گلستان حدود پنج هزار کیلومتر راه دارد که از این مقدار حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha