دستگاه‌های اجرایی موظف به تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم را در راستای تسریع در روند طرح اقدام ملی مسکن به عمل آورند.

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت قانون جهش تولید و طرح اقدام ملی مسکن در کردستان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بایستی در راستای تحقق سهم استان در اجرای اهداف طرح اقدام ملی مسکن تمامی دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را مضاعف کنند.

وی افزود: بر طبق برنامه اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۸۷ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن سهم استان کردستان پیش بینی شده است که در حوزه های شهری و روستایی متقاضیان ثبت نام و ساماندهی خواهند شد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان به عنوان متولیان حوزه های شهری و روستایی در این طرح از متقاضیان ثبت نام به عمل خواهند آورد.

وی اضافه کرد: همچنین در این طرح به صورت ویژه از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت و مشوق های لازم برای مشارکت بیشتر آنها ارائه می شود.

ملکی گفت: متقاضیان در حوزه های بازآفرینی شهری، تولید مسکن استیجاری، مسکن روستایی و شهری و نیز دستگاه‌های اجرایی می توانند تقاضای خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت کنند.

وی در پایان خواستار مشارکت و همراهی همه جانبه متقاضیان و مسوولان متولی بخش مسکن استان برای تحقق سهم استان در طرح اقدام ملی مسکن شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

طبق قانون طرح جهش تولید مسکن قرار است به مدت چهار سال، هر سال یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته می شود و سهم استان ها نیز در این طرح مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha