استاندار خراسان رضوی بطور مستقیم به پرسش‌های مردم پاسخ گفت

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در ارتباط مستقیم از طریق سامانه "سامد" به پرسش‌های شماری از شهروندان پاسخ گفت و دستورهای لازم برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی آنان صادر کرد.

به گزارش استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز شنبه از طریق ارتباط تلفنی، پای درد دل شهروندان نشست و پس از شنیدن صحبتها، درخواست‌ها و پیشنهادهای برخی از آنان، به صورت حضوری نیز با شماری از شهروندان دیدار کرد تا گرهی از مشکلات آنها بگشاید.

"سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت" با عنوان "سامد"، برای پاسخگویی فوری، مستقیم و مستمر مدیران، مسوولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی به عموم شهروندان در دولت گذشته ایجاد شد.

خراسان رضوی از استان های پیشگام در بهره‌گیری از سامانه سامد است و پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه الکترونیکی از سال ۹۶ در این استان طراحی و راه‌اندازی شد که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و

کاهش تنش‌های اجتماعی داشته است.   

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.  

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

این سامانه در دوران شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان خراسان رضوی مطرح کرده‌اند.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۵۰ نفر از معاونان اداره های کل استان خراسان رضوی با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

همچنین از ابتدای امسال بیش از  هزار و ۳۸۰ تماس مردمی با افزون بر۶ هزار و ۲۸۰  دقیقه مکالمه انجام شده و هزار و ۲۰۰ مورد از درخواست های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه سامد ثبت شده است. 

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از جمعیت کشور، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.   

نظام اداری دولتی در خراسان رضوی نیز شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است که ۴۹ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha