۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84549230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۱۰ دستگاه هشداردهنده سیل در چالدران نصب می‌شود

ارومیه – ایرنا- فرماندار چالدران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی خاص شهرستان گفت: در حال حاضر نصب دستگاه‌های هشدار دهنده سیل در ۶ روستا به اتمام رسیده و در ۴ روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری نصب خواهد شد.

حسن محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، هشت و نیم کیلومتر از رودخانه‌های در معرض خطر سیل در چالدران لایروبی و همچنین ۱۲۰۰ متر از حریم رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و پیگیر امور باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران یکی از مرتفع ترین شهرستان‌های کشور واقع در شمال آذربایجان‌غربی است که در نقطه تلاقی کوه های زاگرس و آرارات با ارتفاع ۵۱۵۶ متر واقع شده است.

این شهرستان که دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و از نظر موقعیت جغرافیائی از شمال به ماکو و از شرق به شهرستان های شوط و چایپاره، از جنوب به شهرستان خوی و از غرب به کشور ترکیه (۱۴۴کیلومتر مرز مشترک) منتهی می شود از مناطقی در آذربایجان غربی به شمار می رود که همه ساله شاهد بیشترین میزان وقوع سیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha