۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84549823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار اداره ورزش و جوانان کاشمر در حوزه جوانان صفر است

مشهد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به ضعف بنیه مالی این اداره در زمینه فعالیت‌های ورزشی شهرستان گفت: اعتبار ما در حوزه جوانان نیز صفر است.

رضا شهنازی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال برای هیات‌های ورزشی شهرستان ۱۵ میلیون تومان اختصاص یافته و در سرفصل جوانان هیچ اعتباری نداریم. 
وی ادامه داد: خیران ورزش یار همواره در کنار ما هستند و در برگزاری رویدادهای متعدد ورزشی مارا همراهی می کنند و مشارکت آنان در این حوزه قابل توجه است. 

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی شهرستان یک و نیم متر است گفت: این سرانه با احتساب همه اماکن و فضاهای ورزشی شهرستان است که تنها برخی از آنها در اختیار ماست.
وی با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای احداث اولین چمن مصنوعی در شهرستان افزود: چهار سالن سرپوشیده ورزشی شهرستان فرسوده است که برای  مرمت و بازسازی آنها نیاز به سه میلیارد تومان اعتبار است این در حالی است که تاکنون اعتبار عمرانی در این زمینه تخصیص نیافته است. 
شهنازی همچنین با اشاره به معضل اجرای اصل ۴۱ ماده ۸۸  در خصوص سپردن مسوولیت نگهداری سالنهای ورزشی به بخش خصوصی ادامه داد: به دنبال این هستیم که این اماکن ورزشی در اختیار هیات های ورزشی قرار گیرد زیرا گاه به دلیل سپردن مسوولیت اماکن ورزشی به بخش خصوصی با چالش نبود سالن برای فعالان این حوزه و هیات‌های ورزشی مواجه می‌شویم.
وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان دارای خانه ورزش هستند و امکانات حداقلی موجود در این خانه ها در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد. 

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به قول مساعد مسوولان برای ساخت دو چمن مصنوعی روستایی افزود: پیش بینی می‌شود این وعده تا پایان امسال تحقق یابد.
وی ادامه داد: شیوع کرونا دستکم یک میلیارد تومان به ورزش شهرستان خسارت وارد کرد و گرچه تسهیلاتی برای باشگاه داران در نظر گرفته شده اما فشار مضاعف بر ورزش شهرستان وارد شده است.
شهنازی گفت: با اجرای پروژه خیرساز ضلع شرقی مجموعه ورزشی آزادی شهرستان و ساخت چند واحد تجاری، ورزش کاشمر از اعتبارات دولتی بی‌نیاز می‌شود لذا انتظار داریم با تعامل و نگاه ویژه مسوولان شهرستان زمینه اجرایی شدن این پروژه فراهم شود زیرا هزینه در حوزه  ورزش و ایجاد نشاط و پویایی جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که نوعی سرمایه‌گذاری در پرورش نیروی انسانی سالم و باانگیزه است. 
هم اکنون از ۴۱ هیات ورزشی کاشمر ۳۵ هیات فعال هستند و بیش از چهار هزار نفر از ورزشکاران این شهرستان بیمه ورزشی دارند.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha