۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82703566
T T
۰ نفر
بهسازي اماكن ورزشي فرسوده كاشمر سالانه پنج ميليارد ريال نياز دارد

مشهد- ايرنا- رئيس اداره ورزش و جوانان كاشمر گفت: سالانه بيش از پنج ميليارد ريال براي نگهداري، بهسازي و نوسازي اماكن ورزشي اين شهرستان مورد نياز است.

محمد شايگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به فرسودگي و قدمت اماكن ورزشي اين شهرستان كه برخي از آنها مانند مجموعه ورزشي تختي از دهه 40 ساخته شده، نگهداري و نوسازي آنها نيازمند هزينه بسيار و مشاركت خيرين است.
وي اظهار كرد: از محل ماده 180 مبلغ چهار ميليارد و 530 ميليون ريال براي تكميل استخر و از محل ماليات بر ارزش افزوده مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون ريال براي تعميرات اماكن ورزشي شهرستان اختصاص يافته كه هنوز ابلاغ و پرداخت نشده است.
وي گفت: پارسال نيز 900 ميليون ريال در اين زمينه در نظر گرفته شد كه 200 ميليون ريال آن پرداخت شد.
شايگان افزود: براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام ورزشي اين شهرستان 100ميليارد ريال مورد نياز است.
وي استاندارد سرانه اماكن ورزشي در شهرستان ها را دست كم 2 متر مربع عنوان كرد و گفت: اين رقم در كاشمر كمتر از يك متر مربع است.
وي عمده مشكلات ورزش اين شهرستان را نبود خوابگاه براي ورزشكاران به منظور برگزاري و ميزباني از مسابقات استاني، نداشتن سالن استاندارد و داراي سكوي تماشاچي و فرسودگي و متروكه شدن اماكن ورزشي عنوان كرد.
وي كمبود اعتبار براي نگهداري فضاها و اماكن ورزشي و كمك به فعاليت هيات هاي ورزشي شهرستان را از ديگر مشكلات حوزه ورزش كاشمر دانست و اظهار كرد: احداث يك باب زمين چمن مصنوعي، تأمين نيازهاي ورزشكاران از نظر لوازم ورزشي از جمله توپ و تور و احداث سالن ورزشي سرپوشيد با ظرفيت پنج هزار نفر از جمله نيازهاي ورزشكاران اين شهرستان است.
رئيس اداره ورزش و جوانان كاشمر افزود: اعتبارات امسال حوزه ورزش اين شهرستان نسبت به پارسال حدود 30درصد افزايش داشته و ورزش كاشمر در سالهاي اخير با ورود بخش خصوصي و مشاركت دلسوزان روند رو به رشد طي نموده است.
وي گفت: ورزشكاران سازمان يافته اين شهرستان طي سه سال گذشته از چهار هزار و 500 نفر به 10هزار نفر و تعداد باشگاه هاي خصوصي از 6 واحد به 25 باشگاه و تعداد تيم هاي شركت كننده در مسابقات استاني از چهار تيم به 15 تيم افزايش يافته است.
وي ادامه داد: طي چهار سال اخير ورزش بانوان اين شهرستان از رونق خاصي برخوردار بوده و به دليل استقبال علاقه مندان بويژه در رشته هاي فوتسال، بدمينتون، واليبال، ورزشهاي رزمي كاراته و تكواندو هيات هاي ورزشي بانوان در اين رشته ها راه اندازي شده است.
شايگان افزود: در مجموع 42 هيات و انجمن ورزشي در اين شهرستان مشغول فعاليت هستند و بيش از 800 بانوي ورزشكار نيز به صورت سازمان يافته به فعاليت ورزشي مي پردازند.
وي اظهار كرد: در راستاي تعامل و هم افزايي ادارات و نهاهاي كاشمر بيشتر برنامه هاي ورزشي به ويژه در بخش همگاني با همكاري ادارات و نهادهاي اين شهرستان درحال اجراست.
وي گفت: براي اعتلاي ورزش شهرستان، اجراي طرح آمايش سرزمين، تقويت رشته هاي ورزشي داراي ورزشكاران صاحب عنوان، تبديل بولوارسيد مرتضي به جاده سلامت و توسعه ورزشهاي همگاني با همكاري شورا و شهرداري كاشمر ضروري است.
وي همچنين خواستار ياري شهروندان، صاحب نظران، پيشكسوتان، بخش خصوصي و خيرين براي ارتقاي ورزش اين شهرستان شد.
كاشمر در 228 كيلومتري مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: ليلا قرايي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم