محدودیت منابع آب و تامین سرمایه چالش اصلی طرح‌های پتروشیمی‌ فارس است

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس، موقعیت مکانی و جانمایی پتروشیمی‌ها در این استان را نامناسب دانست و گفت: علاوه بر این، محدودیت منابع آب و تامین سرمایه توسط سرمایه گذاران، مهمترین چالش و مانع در اجرای این پروژه‌ها است.

به گزارش ایرنا، نادر طیبی، یکشنبه در وبینار کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی این تشکل در شیراز افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که انتقال این طرح‌ها به مکان‌های دیگر از جمله محدوده پایین دست سدها در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: به رغم ضرورت انتقال این طرح‌ها، برای تحقق این مهم اراده‌ای وجود ندارد و برخی سیاسی کاری‌ها مانع تصمیم گیری جدی در این زمینه شده است.
طیبی گفت: معضلات، محدودیت‌ها و مشکلات بخش انرژی فارس را با هدف ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی برای بهره‌برداری بیشتر از این صنعت در استان، از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و دنبال خواهیم کرد.
او اضافه کرد: بخش انرژی یکی از مزیت‌های فارس است که ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد اما سال‌هاست که در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در شرایط فعلی ضرورت دارد به مباحث اصلی و اولویت‌دار حوزه انرژی استان از جمله صنایع پاک و انرژی‌های تجدیدپذیر توجه شود.
طیبی افزود: با توجه به ظرفیت پایین فرآورده‌های پالایشی و کم رنگ بودن این بخش در استان، بخش انرژی استان در مصوبات سفر استانی هیات دولت به فارس دیده نشده که امیدواریم این موضوع از سوی نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
او اضافه کرد: در مصوبات سفر اخیر هیات دولت به فارس (۲۲ مهرماه)، به طرح مطالعاتی و پژوهشی پروژه انتقال آب دریا به این استان هم اشاره‌ای نشده در حالی که این مهم از  اولویت‌ها و برنامه‌های جدی و در دست پیگیری از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha