۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84550086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه خورموج: تاسیس بسیج برکات زیادی برای جامعه داشته است

  

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی و امام جمعه خورموج گفت: تاسیس بسیج یک الگوی مناسب در دوران انقلاب بوده که از زمان راه‌اندازی این نهاد برکات زیادی برای جامعه داشته است.

 حجت‌الاسلام علی زاهددوست روز یکشنبه در سومین نشست شورای فرهنگی شهرستان  دشتی با تبریک هفته بسیج افزود: باید اصول مردم‌محوری را در اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار داد تا تاثیرات آن در جامعه دوچندان شود و بسیج مهم‌ترین نقش را در این راستا ایفا می‌کند.

وی یادآورشد: شورای فرهنگ عمومی مهم و تاثیرگذار است که اعضا باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند و مصوبات را تا مرحله اجرا و بعد از آن پیگیری کنند.

 زاهددوست با بیان اینکه مصوبات این شورا قانونی و لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: حوزه فرهنگ امروزه در کنار معیشت موضوع مهمی است که مدیران ادارات باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه خورموج  بااشاره به دغدغه رهبر معظم انقالاب اسلامی نسبت به فرهنگ گفت: شورای فرهنگ عمومی بستر لازم را برای انجام این مهم دارد و می‌تواند با نقش‌آفرینی این تغییر و تحول را ایجاد کند.

زاهددوست با اشاره به اینکه به منظور ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه باید رویکرد اجرای فعالیت‌ها بر اساس فرهنگ و قرآن باشد، افزود: اگر در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها نگاه فرهنگی وجود نداشته باشد موفقیتی حاصل نمی‌شود و این نشان از جایگاه ممتاز فرهنگ در بخش‌های گوناگون دارد.

وی اظهار کرد: قرارگاهی فرهنگی و اجتماعی مشتمل بر ده کارگروه تشکیل خواهد شد که از این ظرفیت می‌توان علوم دینی و قرآنی را نیز ترویج داد.

 زاهددوست بیان داشت: شهرستان دشتی با سابقه فرهنگی دیرینه همانند دیگر مناطق حوزه فرهنگ آن نیازمند ارتقا است و باید با شناسایی مسائل و مشکلات، برنامه‌ای سالانه در این راستا تدوین کرد تا به اهداف و چشم‌اندازهای طولانی مدت برسیم.

امام جمعه کاکی نیز گفت: همه ما در سنگر انقلاب به عنوان بسیج حضور داریم و در راستای اجرای آرمان‌ها فعالیت می‌کنیم.

حجت الاسلام حسین حسین‌پور افزود: کتاب‌های زیادی از نویسندگان در ارتباط با حوزه دین و قرآن تالیف شده اما باید با مناسب‌سازی آثار را بین جوانان و نوجوانان نهادینه کرد تا سبک زندگی بر اساس علوم دینی و قرآنی ترویج پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی  نیز بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات روز جامعه، ساری و جاری کردن قرآن در زندگی امروزی ضرورت دارد.

حیدر منصوری با بیان اینکه فرهنگ قرآنی باید در تمام ابعاد زندگی مدنظر قرار گیرد، افزود: انسان باید در هنگام قرائت قرآن به مفهوم و معانی آن نیز توجه کند و هدف صرفا خواندن این کتاب آسمانی نباشد.

وی اظهار کرد: انتخاب استان بوشهر و روستای چارک به عنوان پایتخت قرآنی و روستای برتر قرآنی نشان از آماده بودن بستر اولیه دارد و باید برای تاثیرگذاری بیشتر گام‌های بعدی را محکم‌تر برداشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: حوزه فرهنگ و هنر که بخش مذهبی و قرآنی را شامل می‌شود یکی از مولفه‌های مهم جامعه است که توجه به آن رشد و پیشرفت را به همراه دارد.

حمید زارعی افزود:در شش ماهه اول سال جاری نزدیک به ۶۰ برنامه در سطح شهرستان اجرا شده که با همکاری موسسات و انجمن‌های قرآنی در ترویج علوم دینی و قرآنی صورت پذیرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha