۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84550911
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمار جانباختگان حوادث رانندگی در گیلان ۱۲ درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی به عنوان یکی از اهداف پلیس گفت: جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در استان طی سالجاری ۱۲ درصد کاهش یافت.

سردار عزیزالله ملکی در مراسم آغاز رزمایش امداد زمستانی نیروی انتظامی گیلان با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اظهار داشت: ۶۶ درصد از  این جانباختگان‌ ناشی از تصادفات در استان، عابران‌ پیاده و موتورسواران هستند.

وی با اشاره به آغاز رزمایش زمستانی یگان‌های امدادی گیلان از امروز دوشنبه با بیان اینکه امسال برای اجرای این طرح ۵۰ تیم گشت شامل ۱۹۶ نفر از ماموران نیروی انتظامی حضور دارند ، افزود: این افراد در گردنه‌های برف‌گیر و محورهای استان حضور می‌یابند و تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسیله نقلیه، کاهش جانباختگان ناشی از تصادف، کنترل تجهیزات و ایمنی از جمله اهداف پلیس است.

سردار ملکی با اشاره به استقرار و فعالیت تیم‌ها در نقاط برف‌گیر استان برای خدمات‌رسانی به‌موقع به مسافران  اظهار داشت: رانندگان تجهیزات ایمنی لازم همچون زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و پلیس از تردد خودروهای دارای نقص و خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی در محورهای استان جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: داشتن جایگاه سوخت سیار، نمک‌پاشی و شن‌ریزی نیز از جمله مسائل ضروری است که باید مورد توجه باشد تا شاهد انسداد مسیر و متوقف شدن خودروها در مسیر نباشیم.

سردار ملکی گفت: واحدهای امدادی اورژانس و امدادگران در کنار پاسگاه‌ها و پلیس برای ارائه خدمات بهتر به مسافران مستقر و تجمیع شده اند و در همین راستا شاهد کاهش ۱۲ درصدی  جان‌باختگان ناشی از تصادفات در گیلان طی امسال هستیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: گیلان یک استان مسافرپذیر است و تردد در استان به ویژه از سه‌شنبه‌ها روند رو به افزایشی به خود می‌گیرد و این مسئله بار مضاعفی را روی دوش نیروهای  بخش ترافیک و کنترل ترافیک گذاشته است و گاهی تمام نیروهای ستادی خود را در این راستا به کار می گیریم بنابر این مردم نیز با رعایت کامل قوانین با پلیس همکاری کنند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات باشیم.

رزمایش زمستانی یگان‌های امدادی گیلان از اول آذر تا بیستم اسفندماه در استان گیلان اجرا می‌شود.

 ۵۴۲ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، هفت اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در ۳۹ راهدار خانه ثابت و ۱۸ راهدار خانه سیار  با ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات نیز در راههای استان حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha