۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84553260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده کوهرنگ مشاوره دریافت می‌کنند

شهرکرد-ایرنا- معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اعزام یک تیم مداخله در بحران ویژه آسیب‌های روانی پس از  زلزله به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ خبر داد و گفت: دانش‌آموزان این منطقه از خدمات مشاوره‌ای رایگان برخوردار می‌شوند.

رهدار براتی روز چهارشنبه با حضور میدانی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم به منظور بررسی وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آسیب‌دیده به مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ اعزام شد.

وی گفت: بعد از بروز خسارت ناشی از زلزله، ضرورت حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی برای روانشناسی خانواده‌های آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده احساس شد.

براتی افزود: این گروه مشاوره به ارائه خدمت به صورت حضوری در روستاها و مناطق آسیب‌دیده شهرستان کوهرنگ به خانواده‌های نیازمند خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

به گفته وی، در وقوع بحران و سوانح طبیعی، فاز واکنش روحی و روانی همچنان پابرجاست،  که در این زمان نیاز به آموزش و تکنیک‌های آرام‌سازی در جهت کاهش اضطراب از سوی مشاوران  ضروری است.
براتی افزود:برگزاری کارگاه‌هایی با محوریت شیوه‌های موثر مطالعه، هنر آزمون دادن در کنکور، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه،بررسی اختلالات یادگیری در مدارس ابتدایی و ارائه آموزش های پس آسیب در این شهرستان برگزار شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha