نهاد نمایندگی ولی فقیه غنیمت مادی در دانشگاه‌ها ندارد

کاشان - ایرنا - معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه عصاره پیام الهی قیام، حرکت و اقدام در راه خداوند متعال است، گفت: این نهاد در دانشگاه‌ها غنیمت مادی ندارد اما دارای غنیمت معنوی بسیار خوب و زیادی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی روز چهارشنبه در آیین معارفه مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وظیفه مبلغان دینی را بسیار دشوار و پیچیده دانست و افزود: کار اصلی مبلغان دعوت به دین اسلام و اطاعت از خداوند سبحان است.

وی با بیان اینکه پذیریش مسوولیت و جدا شدن از مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی باید فقط به خاطر خدا و رضای حضرت حق باشد، تاکید کرد: در این نظام هر شخصیتی در هر سطحی، مسوولیتی را قبول کند سخت است و هر شخصیتی قصد کار کردن درست را داشته باشد باید زحمت‌ها و دردسرهای آن را نیز قبول کند تا در آن مسوولیت به آرامش برسد.

وی با تاکید بر اینکه خدماتی که دانشگاهیان به اهالی حوزه ارایه می‌دهند، قابل تحسین و تقدیر است، گفت: این خدمات برای اهالی حوزه غنیمت است، چرا که فرصت روحانیان در دانشگاه‌ها و ارتباط آنان با دانشگاهیان برای دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه بهره زیادی دارد و این فرصت‌ها باید بیش از پیش در دانشگاه‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام میراحمدی با قدردانی از تعامل و همکاری گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، افزود: این گروه بالی از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و دفترهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از وجود روحانیان در گروه معارف اسلامی برای پیشبرد هدف‌های خود استفاده می‌کنند.

وی، مسوولیت‌پذیری روحانیان در دانشگاه را جزو سرمایه این مرکزهای علمی دانست و تاکید کرد: مسوولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها حق ندارند دانشجویان و دانشگاهیان را به خودشان یا به گروه، جناح و دسته‌ای دعوت کنند، بلکه باید به اسلام و حضرت حق پروردگار عالم سوق دهند.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: مسوولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها شاغل اداری نیستند، بلکه مسوولیت دینی و کار پیامبرگونه‌ برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در پیامی تصویری گفت: تاسیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها، و دستگاه‌های بزرگ اجرایی کشور و از جمله دانشگاه‌ها در اندیشه امام شکل گرفت که دارای برکت‌های فراوانی بود. 

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: افرادی که برای مسوولیت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند باید دارای روحیه روابط عمومی و تعامل زیادی باشد تا ارتباط بین اعضای هیات علمی، هیات رییسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها را افزایش و همچنین حلقه وصل بین دانشگاه و خاریج از دانشگاه باشد.

وی تغذیه اخلاق، فکری، معنوی و اعتقادی برای استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها را از جمله وظایف مسوولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان کرد.

در این آیین از خدمات نزدیک به ۱۲ ساله حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل تجلیل و حجت‌الاسلام عباس ابن‌علی به عنوان مسوول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha