تمام مناطق روستایی استان زنجان تحت پوشش کامل پزشک هستند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: یک قدم بزرگ در سطح استان برداشته شده است بطوری که مرکزی وجوندارد که خالی از پزشک باشد و ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی پوشش کامل پزشکی دارند و در واقع به همراه دیگر نیروها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

دکتر محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: در زمان حاضر بیش از ۶۵۰ واحد ارائه دهنده خدمت در مناطق شهری و روستایی خدمت رسانی می کنند، که در این خصوص نفوذ خوبی در جمعیت استان وجود دارد.  

این مسوول با بیان اینکه ارائه خدمات در روستاها افتخار بزرگی است، ادامه داد: استقرار نیروی انسانی لازم به ویژه پزشک در دورترین نقاط روستایی کار بسیار مشکلی است و ماندگاری آنان نیز از اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه خدمات دهان و دندان به خدمات بهداشتی و درمانی نیز افزوده شده است، اظهار داشت: هم اکنون به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک در مناطق روستایی فعال است و بدون سقف خدمت ارائه می‌کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: خدمات بهداشتی مناطق روستایی بصورت رایگان ارائه می شود و بقیه موارد نیز با ۳۰ درصد فرانشیز دولتی که مبلغ ناچیزی را دربر می گیرد، ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرهای استان زنجان تحت پوشش پرونده الکترونیکی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه برای تمامی گروههای سنی بسته خدمتی رایگان ارائه می شود که پیشتر این مهم برای مادر و کودک، بهداشت محیط و حرفه ای و واکسیناسیون بود که روند گسترده تر شده است.

این مسوول با بیان اینکه از سه علت اصلی مرگ در استان، اولین آن به بیماری های قلبی و عروقی اختصاص دارد، ادامه  اداد: سوانح، حوادث و سرطان ها در رتبه بعدی قرار دارد که شیوع کرونا نیز موجب شده است مشکلات به مراتب  افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از حوزه بیماری های غیر واگیر غفلت کرد، خاطرنشان کرد: در این بخش نگرانی های جدی وجود دارد، چرا که شیوع کرونا به کاهش فعالیت های بدنی، تحرک، افزایش وزن دانش آموزان، عموم و عدم مراجعه به پزشک را به دنبال داشته که این موارد در آینده حوزه  سلامت را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha