ملاقات‌های مردمی مانع از افزایش تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود

کرمانشاه - ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه ملاقات های مردمی صورت گرفته با اقشار مختلف از تشکیل بسیاری پرونده ها جلوگیری کرده و این رویه با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز چهارشنبه در حاشیه دیدارهای هفتگی خود با مردم اظهار داشت: این دیدارها توانسته است رابطه خوبی بین مردم و دستگاه قضایی ایجاد کند.

وی  افزود: پذیرش سخن ما از سوی مردم و مراجعین اتفاق خوبی است که در این ملاقات‌ها محقق شده است تا جایی که در بسیاری موارد مراجعه کنندگان پیشنهاد مصالحه را می‌پذیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: این ملاقات‌ها توانسته از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها جلوگیری کند چرا که ما با رویکرد اقناعی با این موضوع برخورد می‌کنیم و اگر کسی رای علیه او صادر شده است تلاش می‌کنیم با اقناع او، رای صادره را بپذیرد و از پیگیری‌های بعدی خودداری نماید.

توسلی زاده با تأکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت های کاری باشد خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم در نظام اسلامی توفیقی است که در راستای مدیریت حاصل می شود و باید قدر دانسته شود و از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد.

وی افزود: ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف شده و سبب کاهش مراجعات به دادگستری را فراهم می کند.

در برنامه ملاقات مردمی امسال تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر با رئیس کل دادگستری کرمانشاه دیدار کردند.

برگزاری هشتمین جشنواره موالید و مزدوجین خانواده قضائی استان کرمانشاه

همچنین امروز چهارشنبه هشتمین جشنواره موالید و مزدوجین دادگستری کل استان کرمانشاه با حضور رئیس کل، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، جمعی از همکاران و شرکت کنندگان در این مراسم به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

«پرویز توسلی زاده» رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک به همکاران و همسران آنها، گفت: از خداوند زندگی سعادتمندی که خیر دنیا و آخرت را برای شما رقم بزند خواستارم و از برگزار کننده های این جلسه نیز قدردانی می کنم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سالمی از قضات دادگستری نیز که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، ضمن تبریک به همکاران، خانواده را نهادی ارزشمند در اسلام دانست و ‏اظهار داشت: امروزه مرد سالاری، زن سالاری و فرزند سالاری معنایی ندارد و دین سالاری و آموزه های اسلامی حرف اول را میزند.

وی افزود: زن و مرد اگر در زندگی وظایف خود را بر اساس ارزش ها و آنچه اسلام معین کرده ‏انجام دهند زندگی موفقی خواهند داشت.

حجت الاسلام سالمی ضمن تأکید بر سلامت خانواده افزود: فرزندی که در یک خانواده سالم و صالح تربیت شود، تحت تأثیر محیط قرار نمی‌گیرد و حتی محیط را تغییر می دهد و در این فرد استرس، اضطراب و افسردگی وجود نخواهد داشت.

در هشتمین جشنواره موالید و مزدجین دادگستری کل استان کرمانشاه، از ۳۹ زوج و ۹۸ نفر از فرزندان آن ها تقدیر بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha