دمای هوای چهارمحال و بختیاری تا ۵ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی ضعیف در این استان گفت: دمای هوای استان تا روز یکشنبه ماه‌جاری تا پنج درجه زیر صفر کاهش پیدا می‌کند.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به علت بارندگی‌های اخیر و سرمای هوا در چهارمحال و بختیاری، پدیده مه‌گرفتگی رقیق از عصر روز جمعه تا شنبه صبح در مناطق جنوبی استان مانند گردنه گوشنگلی حاکم است.
وی افزود: از روز دوشنبه هفته آینده وزش باد، چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد که سرعت آن تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
چراغ‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون سامانه بارشی ضعیفی در استان فعال شده و بخش‌هایی از کوهرنگ، دوآب‌صمصامی و نوار غربی و جنوبی استان را فرا گرفته است اما موثر نیست.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش‌های سال آبی جاری چهارمحال و بختیاری به ۲۹ میلیمتر رسید و این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۱ درصد کاهش دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha