امام جمعه دماوند: سهم‌خواهی از دولت خلاف نظر رهبری است

تهران- ایرنا- خطیب جمعه دماوند گفت: سهم‌خواهی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت در تعیین مسئولان و فشار به برخی از وزراء و رئیس جمهوری در انتصاب استانداران و فرمانداران خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۰ آذرماه روز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان باید سعی کنند همچون شهید مدرس سلامت اخلاقی، سیاسی و مالی داشته باشند و توصیه اصلی رهبر معظم انقلاب به نمایندگان، انقلابی ماندن و حفظ ویژگی تحرک و تلاش بی وقفه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: انقلابی ماندن نیازمند مراقبت دائمی و حساب کشی از خود و مراقبت مداوم در مقابل خطرها و لغزش‌ها به منزله تقوا داشتن است.

وی با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید با عقلانیت حرکت کرده و از رفتار غیر مسئولانه و هیجانی پرهیز کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام راحل را مظهر تمام عیار انقلابی گری و عقلانیت می‌دانستند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: سطح کیفی قوانین باید با کار کارشناسی طرح‌ها و لوایح توسط نمایندگان مجلس بالا برود و قانون باید صریح، بدون ابهام و تاویل ناپذیر باشد.

وی با بیان اینکه پرداختن به کار اصلی نمایندگی یعنی قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون نماینده را از ورود به مسائل حاشیه‌ای حفظ می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایندگان را از ورود در مسائل اجرایی کشور نهی کردند و معتقدند هر قوه باید کار خود را انجام دهد.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: البته همکاری با هم و کمک قوا به هم بسیار مفید است، اما نباید در کار یکدیگر دخالت نمایند.

وی یکی از آسیب‌ها را  ورود نمایندگان در مسائل اجرایی کشور از قبیل تعیین تکلیف در خصوص انتصاب استانداران، مدیران کل و فرمانداران دانست و گفت: نمایندگان باید از این مسائل کناره گیری کنند چراکه وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفت و گو و توافق کردن، خطراتی دارد که باید از آن اجتناب شود.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطر نشان کرد: عده کمی از نمایندگان با بی‌توجهی به هشدار و توصیه رهبر معظم انقلاب راه دیگری را رفتند و در عین حال ادعای ولایتمداری دارند.

وی پول گرفتن، پول دادن، واسطه گری، خرج تراشی‌های بیهوده، سفرهای بی مورد و بی نتیجه را موجب دور شدن نماینده از سلامت مالی دانست و گفت: قوای سه‌گانه در مسئله مبارزه با حقوق های نجومی و اجرا نشدن عدالت باید اقدام هماهنگ و ملموس داشته باشند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با تاکید بر اینکه کارگزار انقلابی در راه خدمت به نظام و مردم نه تهدید و تطمیع را می پذیرد و نه ترسیده و طمع می‌کند، گفت: ساده زیستی، آزاد منشی، استقلال شخصیتی، نداشتن وابستگی به جریان‌های قدرت و ثروت از نشانه‌های نماینده انقلابی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: نماینده مجلس طراز انقلاب اسلامی، دشمن‌شناس و دشمن ستیز و ضد استبداد است و تسلیم خواسته‌های دشمن نخواهد شد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار داریم در جریان مذاکرات هسته‌ای با دولت هماهنگ و پشتیبان باشند؛ لغو تحریم های ظالمانه و احقاق حقوق ملت ایران خواسته مردم و قوای سه گانه است.

وی بیان کرد: امیدواریم با وحدت و یکپارچگی ملت، مجلس، دولت و قوه قضاییه و با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت روز افزون کشور و حل مشکلات باشیم.

خطیب جمعه دماوند ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس به دلیل تصویب طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها خاطر نشان کرد: امیدواریم این مصوبه گشایشی برای یک مذاکره عزتمندانه باشد و تیم مذاکره کننده ما با دست باز بتواند حق ملت را از ۱+۴ مطالبه کند.

وی بیان کرد: از مجلس می‌خواهیم در عرصه مقابله با قاچاق کالا، بهبود فضای کسب و کار و نیز شفافیت آرای نمایندگان، نظارت بر رفتار آنها و شفافیت اموال مسئولان دولتی سریع تر و شفاف تر عمل کند.

خطیب جمعه دماوند همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج باید با جذب نوجوانان و جوانان و افزایش جمعیت، رویش‌های تازه خود را به رخ دشمنان بکشد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی اضافه کرد: مشکل گشایی، اثر بخشی و حضور در صحنه های مورد نیاز، راز محبوبیت و ماندگاری بسیج است.

وی افزود: شاخه های شجره طیبه بسیج در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان گسترده شده و شیرینی و میوه ایثار و تولید امنیت را به کام مردم نوشانده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه امروز بسیجیان، قوی تر کردن ایران در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی است، ادامه داد: گفتمان "ما می توانیم" جمهوری اسلامی را به قله های پیشرفت مادی و معنوی و الگو شدن می‌رساند.

وی اضافه کرد: خود باوری، اعتماد به نفس و تلاش شبانه روزی برای تولید قدرت، کشور را از وابستگی رها می کند و استقلال را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام فتاح دماوندی گسترش مرزهای دانش کشور را منوط به پیشرفت علمی، معنوی و حمایت همه جانبه از نخبگان دانست و گفت: خلاقیت و تولید علم باید با تعهد دینی و انقلابی پیوند بخورد تا پرچم داری و تمدن نوین اسلامی در دست ایرانی ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد با جنگ تبلیغاتی و ترور مغزی و فکری جوانان و ایجاد ناامیدی و نادیده گرفتن موفقیت ها، ما را از رسیدن به اهداف عالی انقلاب باز دارد.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده گفت: این شهید والامقام کابوس صهیونیست‌ها و خارچشم رژیم جعلی صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: شهدای هسته ای، موجب شتاب در پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha