۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84556545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوء تغذیه مهمترین عامل مرگ کودکان افغانستان

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84556545
سوء تغذیه مهمترین عامل مرگ کودکان افغانستان

تهران- ایرنا -مسوولان بیمارستان های دولتی افغانستان اعلام کردند آمار مرگ و میر کودکان کشور به علت سوء تغذیه و کمبود وسایل پزشکی و درمانی در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ،طلوع نیوز در گزارشی به نقل از مسوولان بیمارستان کودکان کابل اضافه کرد ،مراجعه کودکان به علت سوء تغذیه به بیمارستان در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش  یافته است.

این افراد، خواستار افزایش کمک های غذایی و بین  المللی برای کودکان در معرض گرسنگی و فقر شده اند.

"فرید احمد اندیشمند، پزشک داخلی بیمارستان کودکان گفت که تعداد مرگ و میر کودکان به علت کمبود تجهیزات پزشکی نسبت به ماه گذشته افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

وی تصریح کرد با آغاز فصل زمستان بر تعداد بیماران و کودکان نیازمند دریافت کمک های پزشکی و  بهداشتی افزوده می شود.

"محمد لطیف باهر" یکی دیگر از پزشکان بیمارستان کودکان با ابراز نگرانی از کاهش کمک های جهانی خاطرنشان کرد روزانه حدود یک  هزار کودک برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان ها فقط به نیازهای فوری و اورژانسی رسیدگی می کنند.

براساس آمار وزارت بهداشت افغانستان ،سالانه ۷۵ هزار کودک در افغانستان به علت بیماری ناشی از سوء تغذیه جان خود را از دست  می دهند

پزشکان علت مرگ این افراد را کمبود امکانات ، تجهیزات پزشکی و سوء تغذیه عنوان می کنند.

براساس نتایج یک نظر سنجی که برنامه جهانی غذای سازمان ملل چندی پیش در ولایت های افغانستان انجام داد ،۹۳ درصد از خانواده های افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند.

پیش از این برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل و سازمان غذا و کشاورزی در گزارشی اعلام کرد که ۱۹ میلیون افغان یا ۴۷ درصد از جمعیت این کشور بین سپتامبر تا اکتبر(شهریور-مهر) سال جاری با ناامنی شدید غذایی مواجه بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha