شرایط ایجاد کارگزاری‌های بازرسی اعلام شد

تهران- ایرنا- شرایط ثبت‌نام فراخوان ایجاد و راه‌اندازی کارگزاری‌های رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی تامین اجتماعی اعلام شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل غرب تهران بزرگ، سازمان تامین اجتماعی در راستای دستیابی به اهداف کلان سازمان از طریق سیاست‌های برون‌سپاری خدمات، نسبت به ایجاد و راه‌اندازی کارگزاری‌های رسمی (حقیقی) خاص بازرسی از دفاتر قانونی اقدام می‌کند.

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور، دارا بودن توان جسمی و روحی لازم، عدم اشتهار به فساد مالی و اخلاقی. عدم سابقه محکومیت کیفری موثر، انجام خدمت وظیفه عمومی یاداشتن معافیت دائم برای آقایان، عدم اشتغال در سایر مشاغل (دولتی/ غیردولتی) – (در زمان اخذ پروانه)، سپردن تضمین و وجه‌الضمان حسن انجام کار- (در زمان اخذ پروانه) و دارا بودن حداقل سن ۲۷ سال و حداکثر ۶۵ سال سن، از جمله شرایط عمومی ایجاد و راه‌اندازی این کارگزاری‌ها محسوب می شود.

تضمین و وجه‌الضمان حسن انجام کار نیز عبارت است از:
 همـــکار: سپردن سفته به مبلغ ۵ میلیارد ریال.
غیرهمکار : سپردن یکی از اوراق بهادار مندرج در آیین‌نامه مالی سازمان به مبلغ ۵ میلیارد ریال (ضمانت‌نامه بانکی/وثیقه ملکی).
شرایط اختصاصی:
صرفا همکار
۱- دارای حداقل ۵ سال سابقه در بخش‌های وصول حق بیمه، مالی، بازرسی از دفاتر قانونی
(با ارائه حکم کارگزینی/ بازنشستگی مبنی بر اشتغال در بخش‌های یادشده)

۲-  مدرک کارشناسی یا بالاتر از هر نوع رشته/ گرایش تحصیلی

همکار یا غیرهمکار دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر (مرتبط)
۱- مدارک مرتبط (کارشناسی یا بالاتر حسابداری، حسابرسی، مدیریت با تمامی گرایش‌ها و اقتصاد).
۲- دارای حداقل ۸ سال سابقه کار (در امور حسابرسی، مالی، بازرسی و وصول حق بیمه از دفاتر قانونی مورد تایید سازمان).

دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر (غیرمرتبط)
۱- گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با حسابرسی و حسابداری از موسسات مورد تایید و معتبر حرفه‌ای.
۲- دارای حداقل ۱۲ سال تجربه و سابقه مفید در امور حسابرسی، مالی و بازرسی از دفاتر قانونی مورد تایید سازمان.

به درخواست‌های واصله بعد از انقضای مهلت (حداکثر  تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰) یا به درخواست‌هایی که مدارک آنها ناقص باشد، ترتیب اثر داده نخواهد ‌شد.

جذب متقاضیان فقط از طریق برگزاری آزمون علمی و مصاحبه تخصصی خواهد بود. در ضمن تکمیل فرم تقاضای کارگزاری هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد. متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن درخواست خود به انضمام مدارک ذکرشده همه روزه از ساعت ۸ الی۱۴ (حداکثر  تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰) به اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ واقع در خیابان فاطمی، جنب پارکینگ طبقاتی لاله، پلاک ۲۷۹، طبقه همکف، واحد ارتباطات مردمی (مشاوره) مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۸۴۵۹۹  تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، در راستای دستیابی به اهداف کلان سازمان تامین اجتماعی از طریق سیاست های برون سپاری خدمات و اجرایی کردن مصوبه نهم اسفند ۱۳۹۳ هیات مدیره این سازمان درخصوص ایجاد و راه اندازی کارگزاری‌های رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی، ضوابط و مقررات عملیاتی کردن آن تعیین و ۲۶ اردیبهشت ماه، طی بخشنامه ای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha